naboen Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Kort rapport fra en fin tur til Kvassryggen, og kanskje årets siste 2000 topp... Vi kunne konstatere at det lå mere snø på sør-siden av Valdresflya, enn på nordsiden. Men det var fint å gå på ski da vi startet fra Vargebakkan i lysningen. Vi gikk ned til brua over leirungsåe, og startet på oppstigningen til Bukkehåmåren. Det var kaldt og formen var nok ikke helt på topp, så vi brukte litt tid opp lia. Yr hadde meldt fint vær og lite vind, men dette stemte nok ikke. Vind og skyer var med oss hele veien. Noen "gløtt" ble det, og da viste "heimen" seg fra en nydelig side. Toppen av Bukkehåmåren var noe avblåst, så det var bare på trass at skiene forble på føttene helt til topps.. Videre opp til Kvassryggen var det fint skiføre. Lysten til å fortsette til Høgdebrotet var stor hos enkelte, men vi returnerte fra skaret og ned breen til Bukkehåmårtjønne. /Naboen. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morten Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Fin tur, helt sikkert min siste 2k tur før jul. Overraskende bra skiføre i grunnen, men tilsvarende overraskende surt og kaldt (mtp. værmeldingene). Men: Lysten til å fortsette til Høgdebrotet var stor hos enkelte. Hvem er det du har i tankene her? Må være deg det da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naboen Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Ok, lysten avtok kanskje litt etterhvert, men det var nå deg jeg tenkte på da... takker for fin tur ja... Sliten...?:) /naboen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Busken Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Nå fikk jeg lyst til å flytte nærmere fjellet, så jeg bare kunne svippe opp på kort varsel selv i mellomsesongen. Regner med at Morten stod og klorte i snøen og ville opp ryggen til Høgdebrotet, ja. Hadde vel blitt en lengre fin nedkjøring også da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Så ut som dere hadde spennende vær, det er på slike turer man setter pris på solgløttene som dukker opp. Fin avslutning på 2k-sesongen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naboen Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Regner med at Morten stod og klorte i snøen og ville opp ryggen til Høgdebrotet, ja. Hadde vel blitt en lengre fin nedkjøring også da. For å si det sånn: Det var ikke Morten som tok avgjørelsen om å gi f... i høgdebrotet, men han klorte ikke i snøen med de kalde fingrene sine heller.. Kaldt men kjempetur ja, litt spesiellt på denne tiden... "Vilt og vakkert"... Herlig å kunne gå på ski i fjellet, den beste måten å ta seg fram på synes jeg... Nedkjøringen var grei den, selv om den bar preg av bein som sviktet.. /naboen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayhassen Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Nedkjøringen er noe drit, bortoverski er flott i slaake nedoverbakker. Det er deilig å være ute på denne tida da, bra dere ikke avslutta før nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naboen Skrevet 2. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2009 Det er deilig å være ute på denne tida da, bra dere ikke avslutta før nå. Blir nok mest "Valdres-topper" nå ja.., deriblant Vennisfjellet.... /Naboen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larschu Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Ja, jeg la merke til noen spor som bar preg av en noe feig nedkjøring, da jeg gikk den samme turen i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naboen Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larschu Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hehe, skal dog ikke påstå jeg var noe bedre selv, da dette var min første skitur i år, og dertil ferdigheter. Grunnet litt dårlig form, press for å rekke en bursdag, og en vurdering av at det (for min del) var litt dristig å gå opp til høgdebrotet alene, så ble det kun kvassryggen for min del også. Men for en tur! Det startet med en overnatting under åpen himmel og fullmåne, dessverre var det litt skyer på morgenkvisten, så soloppgangen ble det ikke noe av. Etterfulgt av silkeføre og tilnærmet vinstille opp til 1900 m.o.h. Jeg gikk å smilte og lo hele turen over hvor fint og vakkert det var(mulig jeg har blitt litt miljøskadd av 1 mnd. innestengt på lesesalen, men snakk om renselse av sjelen!). Bilturen over flya på vei hjem i blåtimen var jo også mildt sagt nydelig. Amen! Noen bilder fra turen: http://picasaweb.google.no/larschu/091202FRjulsturIJotunheimen# Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjarne Lindholdt Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hehe, skal dog ikke påstå jeg var noe bedre selv, da dette var min første skitur i år, og dertil ferdigheter. Grunnet litt dårlig form, press for å rekke en bursdag, og en vurdering av at det (for min del) var litt dristig å gå opp til høgdebrotet alene, så ble det kun kvassryggen for min del også. Men for en tur! Det startet med en overnatting under åpen himmel og fullmåne, dessverre var det litt skyer på morgenkvisten, så soloppgangen ble det ikke noe av. Noen bilder fra turen: http://picasaweb.google.no/larschu/091202FRjulsturIJotunheimen# Flotte bilder fra vinterfjellet i Jotunheimen Har ikke sjøl vært der om vinteren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naboen Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Hehe, skal dog ikke påstå jeg var noe bedre selv, da dette var min første skitur i år, og dertil ferdigheter. Godt å høre.. Får håpe at veien er åpen i romjula, så vi rekker en tur til..., greit å kunne sette seg i bilen en liten time og ende opp i himmelrike.. Flotte bilder Larschu, du var heldigere med været enn vi var.. /naboen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.