Gå til innhold
  • Bli medlem

Kvassryggen (2071) 29.11.09..

naboen

Anbefalte innlegg

Kort rapport fra en fin tur til Kvassryggen, og kanskje årets siste 2000 topp...

Vi kunne konstatere at det lå mere snø på sør-siden av Valdresflya, enn på nordsiden.
Men det var fint å gå på ski da vi startet fra Vargebakkan i lysningen.
Vi gikk ned til brua over leirungsåe, og startet på oppstigningen til Bukkehåmåren.
Det var kaldt og formen var nok ikke helt på topp, så vi brukte litt tid opp lia.
Yr hadde meldt fint vær og lite vind, men dette stemte nok ikke.
Vind og skyer var med oss hele veien.
Noen "gløtt" ble det, og da viste "heimen" seg fra en nydelig side.
Toppen av Bukkehåmåren var noe avblåst, så det var bare på trass at skiene forble
på føttene helt til topps.. :shock:
Videre opp til Kvassryggen var det fint skiføre.
Lysten til å fortsette til Høgdebrotet var stor hos enkelte, men vi returnerte fra skaret
og ned breen til Bukkehåmårtjønne.

/Naboen.

post-4388-1334746666_thumb.jpg

post-4388-133474666701_thumb.jpg

post-4388-133474666709_thumb.jpg

post-4388-133474666719_thumb.jpg

post-4388-133474666727_thumb.jpg

post-4388-133474667053_thumb.jpg

post-4388-133474667062_thumb.jpg

post-4388-133474667072_thumb.jpg

post-4388-13347466708_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med at Morten stod og klorte i snøen og ville opp ryggen til Høgdebrotet, ja. :) Hadde vel blitt en lengre fin nedkjøring også da.

For å si det sånn: Det var ikke Morten som tok avgjørelsen om å gi f... i høgdebrotet, men han klorte ikke i snøen med de kalde fingrene sine heller.. :)

Kaldt men kjempetur ja, litt spesiellt på denne tiden... "Vilt og vakkert"...

Herlig å kunne gå på ski i fjellet, den beste måten å ta seg fram på synes jeg...:)

Nedkjøringen var grei den, selv om den bar preg av bein som sviktet..:)

/naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skal dog ikke påstå jeg var noe bedre selv, da dette var min første skitur i år, og dertil ferdigheter.

Grunnet litt dårlig form, press for å rekke en bursdag, og en vurdering av at det (for min del) var litt dristig å gå opp til høgdebrotet alene, så ble det kun kvassryggen for min del også. Men for en tur! Det startet med en overnatting under åpen himmel og fullmåne, dessverre var det litt skyer på morgenkvisten, så soloppgangen ble det ikke noe av. Etterfulgt av silkeføre og tilnærmet vinstille opp til 1900 m.o.h. Jeg gikk å smilte og lo hele turen over hvor fint og vakkert det var(mulig jeg har blitt litt miljøskadd av 1 mnd. innestengt på lesesalen, men snakk om renselse av sjelen!). Bilturen over flya på vei hjem i blåtimen var jo også mildt sagt nydelig. Amen!

Noen bilder fra turen:

http://picasaweb.google.no/larschu/091202FRjulsturIJotunheimen#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skal dog ikke påstå jeg var noe bedre selv, da dette var min første skitur i år, og dertil ferdigheter.

Grunnet litt dårlig form, press for å rekke en bursdag, og en vurdering av at det (for min del) var litt dristig å gå opp til høgdebrotet alene, så ble det kun kvassryggen for min del også. Men for en tur! Det startet med en overnatting under åpen himmel og fullmåne, dessverre var det litt skyer på morgenkvisten, så soloppgangen ble det ikke noe av.

Noen bilder fra turen:

http://picasaweb.google.no/larschu/091202FRjulsturIJotunheimen#

Flotte bilder fra vinterfjellet i Jotunheimen :D

Har ikke sjøl vært der om vinteren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre..:lol:

Får håpe at veien er åpen i romjula, så vi rekker en tur til..., greit å kunne sette seg i bilen en liten time og ende opp i himmelrike..:D

Flotte bilder Larschu, du var heldigere med været enn vi var.. :wink:

/naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.