mortwe Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Lurer på å kjøpe meg en dunjakke som jeg kan ha utenpå jakka ved raster vinterstid. Ser at Skitt Fikse har et greit tilbud på Helsport Finbul Down. Er det noen som har erfaringer med denne? Og hva er egentlig en lett dunjakke, dvs. hva er lett? Har ikke noe erfaring med det selv, men konseptet virker jo tiltalende. Dvs. tre jakka utenpå anorakken fremfor å ta på seg ullgenser. Siter
Chris B. Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 En lett dunjakke er vell rundt 600-700g Både Haglöfs og Norrøna har noen fine. Jeg har en Fjällräven Kamas II Down, er fornøyd sålangt ihvertfall, men har ikke fått testet den under skikkelig kulde ennå. Den Helsport Fimbul Down jakka er bra, ser at den koster 1700,- der. Det er mye for pengene! Spørs hva frakten blir da.? Expedisjons varianten til ca 3500 er ganske rå. Jeg valgte Fjällräven fordi den har avtagbar hette og har forsterkniger på armer og rygg og fordelinga av dun/fjær er 94/6. Siter
inaktiv Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Sir Joseph koteka anbefales. 490 g med hette (i Large). Hette gjør liksom hele forskjellen når man raster. Siter
mortimeir Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 på oslosportslager.no har de noen fine dunjakker til fin pris nå + 1 primaloft jakke fra norrøna med gtex Siter
sinje Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 jeg har denne jakken fra the north face http://www.oslosportslager.no/produkt/the-north-face-catalyst-jacket-dunjakke-herre-0910-8855.aspx og er storfornøyd med den. den kan også pakkes ned i den ene lommen når den ikke blir brukt. Siter
hshanssen Skrevet 27. november 2009 Skrevet 27. november 2009 Kjøpte Fimbul Down til 1299 (meget fornøyd med prisen...), jakken er god og varm og virker som den har helt ok løsninger. Hetta er avtagbar. Har ikke veid den, men stoffet er temmelig lett og jeg har tenkt å bruke den som pausejakke på vinterturer. Finnes sikkert mange jakker som er mye bedre hvis man skal på poltur, men så langt tror jeg denne er mer enn god nok til mitt bruk. Siter
gremlin Skrevet 28. november 2009 Skrevet 28. november 2009 Løp og kjøp! til den prisen (hos skitt fiske) er det ikke mye å tenke på....... Siter
Chris B. Skrevet 29. november 2009 Skrevet 29. november 2009 Veil. prisen på fimbul down jakka er 2699,- så prisen er det ingen ting å si på. I large veier den 875g Siter
torhorn Skrevet 3. desember 2009 Skrevet 3. desember 2009 Har Fimbul-jakken selv og er meget fornøyd. Er nok ikkje laget for å tråle rundt i antarktis med, men i forhold til hva jeg betalte for den (var heldig å fikk den til 1299 på xxl for en stund siden) er jeg imponert. Veldig varm. Selv med 5-6 minusgrader er det fortsatt ikke noe problem å kun ha på t-skjorte under Til prisen du nevner, tror jeg ikke du kommer til å angre deg Siter
torhorn Skrevet 3. desember 2009 Skrevet 3. desember 2009 Kan vel også nevnes at jakken kom med kompresjonstrekk slik at det blir lettere å få ut noe av lufta og pakke den i sekken. Siter
famjsv Skrevet 3. desember 2009 Skrevet 3. desember 2009 Fikk også sikret meg den for 1300 på XXL. Meget god!!! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.