Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Det er nok mer futt i disse enn i gassbokser som har en forholdsvis høy andel av butangass. Prisen på disse gassboksene er iallefall nok til at jeg heller ville satse på noe som brenner bensin eller parafin.

Skrevet

Dette er vel ren propan? I så fall oppfører det seg mye bedre i kulde enn propan/butanblandinger, men eksakt hvor bra vet jeg ikke, du finner sikkert noen i USA som kan fortelle deg hvor mange minus det tåler.

Slaktet nylig (juli-09) en colemannbrenner (kompakt gassgrill) kjøpt i USA fordi tilgangen på disse flaskene var ikke-eksisterende i Norge. Når jeg ser prisen er jeg ikke så veldig lei meg for at vårt engangsgrill-alternativ er heimemekka for kjøring med trangia gassbrenner i stedet.

Skrevet

Propan har et kokepunkt på -42 grader (altså før det går over i flytende fom, og trenger forvarming for å fungere skikkelig)

Disse boksene fungerer dermed greit i sprengkulde. Noe annet er at effekten blir dårligere når det blir dårligere trykk i beholderen. beholderne er også temmelig tunge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.