Gå til innhold
  • Bli medlem

Piggdekk til sykkelvogn

strebus85

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har ikke brukt sykkelvogn noe særlig og spesielt ikke om vinteren, men har generelt syklet endel om vinteren. Vil tro du kan få tak i piggdekk til sykkelvogn hvis du leter litt.

Men vil tro at du fint klarer å sykle med en sykkelvogn på vinteren selvom den ikke har piggdekk. Viktigste er vel at sykkelen har piggdekk, men vogna kan nok skli lett sideveis vil jeg tro på is uten piggdekk. Det er i alle fall det man gjør uten piggdekk på vanlig sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har syklet barn i tilhenger. To stykker, fra de begynte i barnehagen og til de ble for store for hengeren og gikk over på en slik påhengertandem. (Ca. 10 km hver vei.) Påhengertandemen var kjempefin. Brukte denne til de begynte på skolen.

Problemet med henger på glatta er at du lett kan få skrens på hengeren og hvis den da treffer en fortauskant eller lignende så kan den velte. Den velter ganske lett. Da er det veldig viktig at barnet har hjelm og at det sitter fastspent i hengeren. Jeg har veltet i hvert fall tre ganger som jeg husker, og en av gangene satt ikke barnet fast. Like utenfor poten hjemme, med liten fart, men like vel ble skadene på barnet store nok, men ikke alvorlige. Et velt i stor fart viser godt igjen på hengeren, men er barnet godt sikret, som i mine to andre tilfeller, så sitter bare barnet og smiler når du kaster deg over hengeren for å se hvordan det gikk.

Bruk piggdekk både på sykkel og henger. Kjøp dem hos en seriøs sykkelforhandler, da vet du hva du får. Det er mye dårlige billigdekk i markedet. Ujevne dekk er ubehagelige å sykle på. Piggdekk til henger burde ikke være noe problem å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.