Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å ta seg fra Skagastølsbandet (hytta på bandet) over Midtmaradalsbreen og ut til Midtmaradalstindane, via Lovskar? Tenkte å ta denne med ski over breen ganske snart. Noe klatring er det utover eggen, men ikke værre enn at det går også nå. Kanskje det har smeltet fritt der nå? Noen som har informasjon om denne turen? Behov for tau/sikring?

Annonse
Skrevet

På ski over breen er det sikkert greit, men snøforholdene må selvfølgelig vurderes. Opp til Lavskar trenger du øks.

Skal du derfra videre til Store Midtmaradalstinden bør du ha med tau, ikke vanskelig klatring, men utsatt noen steder. Vi rappelerte på returen, husker ikke om det egentlig var nødvendig.

Fra Lavskar kan du gå ned på Stølsmaradalsbreen og returnere Ringsdalen. Med hvordan forholdene er nå, vet jeg ikke. Hør med Turtagrø, se www.turtagro.no

Skrevet

Det blir kanskje feil adkomst for deg, men Tor H. Skogheim i Valdres Tur og Fjellsportlag gikk Midtmaradalstindane med utgangspunkti Vetti. Visstnok en morsom klyvetur, men med en god del høydemetre da. Du kan lese artikkelen enten pp etojm.com eller på www.fjellsportlaget.org under Tinderangler og deretter nr. 04 / 2001 - Artikkelen heter vandring vest for Vetti.

Skrevet

Dette er absolutt ein morosam klyvetur, sjølv holdt eg på å snu ved Søre då Vesle såg litt kranglevoren ut. Heldigvis gjekk eg i det minste bort for å prøve og det gjekk eigentleg veldig greitt. Utsynet frå toppen av Store er veldig bra. Bilete finn du på www.fjelluft.com.

Ørjan

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.