mortimeir Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 Kjøpte meg Åsnes amundsen ifjor. I år har jeg kjøpt meg hund. Stålkanter og hund er fy fy har jeg forstått. Har sett at Åsnes i år kommer med "Breidablikk". Samme skia som combat, men uten stålkant. Skal jeg kjøpe meg ny ski, blir det Åsnes pga kortfellsystemet. Noen som har noen tanker rundt Combat uten stålkant? Vil det funke med BC, har alfa Skarvet sko fra før. Kan tenke meg at til en så bred ski kommer 75mm bedre ut, men greit å spare litt penger. Vil mangelen på stålkanter gjøre skia lite egnet for "telemark"-kjøring selv med 75mm? Siter
utemannen Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Jeg har stålkanter og hund...... Funker greit det så lenge man passer på å ikke kjøre over bikkja Siter
Øyvind1980 Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 jeg har også stålkanter og hund. Aldri vært noe problem men nå er hunden min godt dressert og jeg tar det veldig piano i nedforkjøringene. Siter
MBK Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Samme her, stålkanter og hund. Så lenge man lærer bikkja å passe seg, samt ta det litt rolig, så er det ikke noe problem. Siter
TormodiFuruskogen Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Har og hund og ski mes stålkanter - har gått bra på langturer med pulk og når jeg bruker feller på skiene. Men har hatt tre uhell når vi har snørekjørt i løyper i stor fart - heldigvis gått bra da det bare var overflatekutt på noen få cm. Men det kunne gått så mye verre - blir å kjøpe uten stålkanter til det formålet ihvertfall. På langtur er tempoet mye lavere så da går det bra. Siter
Gjest Otto Støver Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Samme her, stålkanter på skia og hund. For mange år siden hadde vi en brukshundklubb her i Salten med et gjeng som kalte seg trekkhundgruppa. Jeg kan fra den tiden aldri huske at noen hund ble skadet av stålkanter, men vi hadde jo andre skader. Min hund er også ekstremt lydig og har nesten bedre kontroll på høyre-venstre enn jeg selv. Siden jeg bare bruker pulk uten brems er det en stoor fordel at hunden kan dette pluss å ta det rolig når du ber om det. Enkelte hunder har det bare så artig og da går det før eller senere til h..... :lol: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.