Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellski og hund


mortimeir

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg Åsnes amundsen ifjor. I år har jeg kjøpt meg hund. Stålkanter og hund er fy fy har jeg forstått.

Har sett at Åsnes i år kommer med "Breidablikk". Samme skia som combat, men uten stålkant. Skal jeg kjøpe meg ny ski, blir det Åsnes pga kortfellsystemet. Noen som har noen tanker rundt Combat uten stålkant? Vil det funke med BC, har alfa Skarvet sko fra før.

Kan tenke meg at til en så bred ski kommer 75mm bedre ut, men greit å spare litt penger. Vil mangelen på stålkanter gjøre skia lite egnet for "telemark"-kjøring selv med 75mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har og hund og ski mes stålkanter - har gått bra på langturer med pulk og når jeg bruker feller på skiene.

Men har hatt tre uhell når vi har snørekjørt i løyper i stor fart - heldigvis gått bra da det bare var overflatekutt på noen få cm. Men det kunne gått så mye verre - blir å kjøpe uten stålkanter til det formålet ihvertfall.

På langtur er tempoet mye lavere så da går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Støver

Samme her, stålkanter på skia og hund. For mange år siden hadde vi en brukshundklubb her i Salten med et gjeng som kalte seg trekkhundgruppa. Jeg kan fra den tiden aldri huske at noen hund ble skadet av stålkanter, men vi hadde jo andre skader. 8)

Min hund er også ekstremt lydig og har nesten bedre kontroll på høyre-venstre enn jeg selv. :D Siden jeg bare bruker pulk uten brems er det en stoor fordel at hunden kan dette pluss å ta det rolig når du ber om det. Enkelte hunder har det bare så artig og da går det før eller senere til h..... :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.