Espen K Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hei! Jeg sitter og kikker på fjellstøvler til bruk på isklatring, bre og topptur. har sett på blant annet Scarpa Cumbre, Scarpa Alpha og LaSportiva Nepal. Har noen erfaring eller synspunkter på disse? Meninger på hvorvidt jeg burde ha plast eller ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen K Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Den datt fort ned, så vi prøver igjen. Innspill? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djupnes Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg kjøpte nettop Scarpa Jorasses og BD Sabretooth Pro, så langt virker det fantastisk 50% på alle høyfjells og isklatrestøvler på Skandinavisk i Tromsø, mye bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alexandr Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 La Sportiva Batura er også er ok alternativ. alex. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+PTG Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Kan kun uttale med om Nepal EVO Gtx benyttet til isklatring i 2 år-> anbefales, stiv fleks, men samtidig ganske myk i ankel, meget forseggjort, varm, passer fint til step-in (f.eks Petzl M10). For toppturer og brevandring synes jeg den blir for stiv, og benytter da heller Scarpa Charmoz eller Crispi Besseggen. Plast eller lær ? Tja...jeg har bare hatt lær, men tipset jeg fikk fra en erfaren isklatrer var at lær gir mer sportklatrefølelse pga større fleksibilitet i ankel (følelse og kontroll), og er stort sett mindre klumpete og kanskje lettere (?). Plastens gir nok mer støtte og er varmere, spesielt hvis du tenker på kalde forhold, høye fjell eller flerdagersturer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
geilomg Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 har ett par cumbre som jeg bruker veldig mye. både sommer og vinter. har kun lovord å si om de! de har vart på kilimanjaro, elbrus, fjelltopper i alpene og i norge. bærturer, osv osv. hvis de passer dine føtter : kjøp de! robert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen K Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Det ble et par Cumbre, de sitter som et skudd på foten min. Det var ikke så populært å klatre på trærne i den lokale parken, så nå venter jeg i smerte på juleferie om ei lita uke. Er det noen steder i Osloområdet hvor isen har begynt å forme seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.