Mayhassen Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Våknet tirsdag morgen, svineinfluensaen herjer og det er klarvær ute, klokka var 0800 og jeg lurte på hvor morgenøkta skulle gå på sykkel. Ser ut av vinduet at det er litt mye snø i åsen, "hmm, men det var jo veldig til fint vær da". Halvtime seinere satt jeg i turklær og på vei over til Valdres... Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
Håvard Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Sikkert en ålreit tur dette, Mayhassen.... Ihvertfall fint vær, fine bilder og fin utsikt til mye vakkert Siter
500fjell Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Misunn!!!! Så du hadde vært på denne toppen ja. skal nok dit en gang jeg og, selv om det hverken er kommune- eller 2k-topp... Siter
oyvindbr Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Er egentlig et kjempeområde dette her! Har planer om endel turer der i åras løp. Har alltid likt synet av Sanddalen som skjærer seg gjennom massivet nord for Vangsmjøsa. Vennisfjellet har jeg drømt om å overnatte på en stund, men skal visst være veldig vindutsatt der... Ingen forventninger og gammel godfølelse minner meg om Kyrkjedørsnuten i mars i år for egen del. Synd den følelsen da alt var nytt stort sett aldri kommer tilbake. Siter
askogvoll Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Fine bilder det der med fint novemberlys det der Er nok best å investere i et par med nye truger nå, og det er vell ikke mange trugene som har fått like mye juling som dem du har hatt på bena Siter
naboen Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Nyyydelige bilder... Var på tur opp dit ifjor vinter, men måtte snu pga. mye snø og uungåelige familiforpliktelser på ettermiddagen... Vi gikk fra bommen ved slettefjellvegen.., hvor startet du..? like fin utsikt som fra Mugnetind tenker jeg... /naboen. Siter
Mayhassen Skrevet 12. november 2009 Forfatter Skrevet 12. november 2009 Vet ikke helt hvor jeg gikk fra, kjørte over ei bru langt øst på Vangsmjøsa, og så langt opp jeg kom mot en ubrøytet sætervei, ca 700m tipper jeg. Det var en flott topp, er å anbefale! Ikke på noe 2k- eller kommuneliste nei Sondre, men kan hende den står på ei annen liste (som er altdor lang).... Siter
Alek Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 P1000473.jpg er foprøvrig ikke Telemarks stolthet men Rundemellin og Skravemellin. Vennisfjellet er bra, men synes selve turen opp er langt flottere enn selve toppunktet som ligger der inne på platået som en knaus. Utsiken er selvsagt kjempeflott, men Grindane, Skjøld og Skutshødnet som ligger i samme område kan by på enda mer. Nydelige bilder fra et fantasisk dalføre Siter
pb Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 Vennisfjellet er ikke saa langt nede paa listen over stoerste primaerfaktor i Oppland fylke, nummer 24 for aa vaere noyaktig. Se listen paa: http://www.ii.uib.no/~petter/mountains/Norway/Oppland.html Som det blir sagt, denne type liste garanterer bra utsikt og turmaal som er godt spredd utover fylke/land. Hilsen Petter Siter
naboen Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 Sitat P1000473.jpg er foprøvrig ikke Telemarks stolthet men Rundemellin og Skravemellin. Vennisfjellet er bra, men synes selve turen opp er langt flottere enn selve toppunktet som ligger der inne på platået som en knaus. Utsiken er selvsagt kjempeflott, men Grindane, Skjøld og Skutshødnet som ligger i samme område kan by på enda mer. Nydelige bilder fra et fantasisk dalføre Er ikke så bevandret blant fjelltoppene i Vang, men kan bekrefte et grindane og også Ranastongi er to flotte tur/utsiktsmål... Fra Ranastongi er utsikten mot skarveheimen flott.., hvis jeg ikke tar helt feil, så vi Gaustatoppen derifra... http://fjelletibilder.no/search/46465/picture6820.html http://fjelletibilder.no/search/46466/picture6826.html /Naboen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.