Sti L Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Kan bli en/to uker m.jobb i Molde og kan jakte 2-3 timer før "lyset går".Har noen en ide om hva man jakte på/kjøpe jaktkort? Siter
Innaktiv bruker Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Det enkleste er å kjøpe jaktkort gjennom inaturfor området Osmarka. http://www.inatur.no/infopages/00/03/00/17/Statskog-Smaaviltjakt-paa-Moere.html Der er det skogsfugl, småvilt og noe rype. Ca 1/2 times tur fra Molde. Ellers er det litt mer utfordrende. I de fleste områder er det ikke organisert salg av jaktkort. Jeg hadde meg en runde innom alle steder de tidligere solgte jaktkort tidligere i høst. Da var svaret at de ikke hadde fått noen kort å selge. For enkelte områder ble det også snakket om en selvpålagt fredning noen år. En mulighet er å spørre grunneiere. Litt tjuvjakt er jo også en mulighet... Siter
knutis Skrevet 8. november 2009 Skrevet 8. november 2009 Hvis du klarer å få tilgang på kajakk, kano e.l. så er jo den fria jakta på sjøen et godt alternativ. Siter
Sti L Skrevet 10. november 2009 Forfatter Skrevet 10. november 2009 Er all jakt på sjø fritt fram? Arb.giver har kano som velferdsgreie nemlig,og da:Hva stapper jeg i hagla?Sikkert best jeg holder meg i skogen/fjellet.For event.å tipse en landsens gutt dreier det seg om kal.12/76 halvauto m.løse choker. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.