askogvoll Skrevet 3. november 2009 Skrevet 3. november 2009 Jaja, det værste er at det faktisk er sant og ikke en spøk. Kort er det: - Brutt opp bom til vinterstengt vei for å rane hytter - Tre biler, to satt seg fast i nysnøen og en tom for bensin - Personene er av polsk og litauisk opprinnelse - Tynt kledde og absolutt ikke klar for vinter http://www.dagbladet.no/2009/11/02/nyheter/innenriks/kriminalitet/tyveri/8835745/ Selv har jeg ikke mye til overs for kjeltringer da jeg har opplevd det man kan kalle lett vinningskriminalitet som man ikke får dekket i forsikringen. Har selv mistet en sykkel i trondheim, mistet noe gadget på sykkelen i helgen da den stod parkert ved farmandstredet i Tønsberg (heldigvis forsvant ikke sykkelen da den var låst fast med to låser) og mistet noen klær da en narkoman brød seg inn i leiligheten i trondheim for et par år siden. Men jeg har fortsatt ikke kommet til det steget hvor jeg håper at de skal fryse i hel på fjellet, men hadde godtet meg godt om de fikk en passende straff. Er dog ganske kjedelig å komme til hytten sin, kanskje ikke før til påske og se at vinduene er knust for et halvt år siden og se hytten herjet av vinter, dyr og hyttetyver. Siter
Polardego Skrevet 3. november 2009 Skrevet 3. november 2009 Ble nesten en verdig kandidat både til Darwin Awards og dumbest criminals. Siter
Joker Skrevet 3. november 2009 Skrevet 3. november 2009 Men jeg har fortsatt ikke kommet til det steget hvor jeg håper at de skal fryse i hel på fjellet Der er vi enige, men de kunne godt få ofret ei tå eller to Har også vært utsatt for tyveri en gang. Kom fra helgetur til en bil uten innmat. Oppdaga det da jeg satt meg inn å plutselig lå på rygg på dørken og sprella. Kan ikke huske at jeg ble særlig forbanna, men litt rådvill et øyeblikk og så hev vi oss i haikinga. Fikk nå alt på forsikringa så det gikk nå bra til slutt. Siter
askogvoll Skrevet 3. november 2009 Forfatter Skrevet 3. november 2009 Du må lære å passe på tinga dine Hehe, sant nok, men sykkelen som forsvant i trondheim var låst fast i en lyktestolpe gjennom ramma, og at to lykter kjøpt på biltema skulle bli stjelt hadde jeg ikke helt forventet da jeg var i ti minutter på senteret. Siter
Lompa Skrevet 3. november 2009 Skrevet 3. november 2009 Dette er strålende! Det er trolig ikke få innbrudd som er avverget. Sånne folk bryter seg gjerne inn i en haug hytter på et raid. Siter
Dag G - Evje Skrevet 3. november 2009 Skrevet 3. november 2009 Dumt å ikke bare la dem stå der noen dager, så kunne de sendes hjem i dypfryst tilstand. Til skrekk og advarsel. Faenskapet renset hytta til naboen. Til og med dobørsten hadde de tatt med seg. Siter
Koie Skrevet 3. november 2009 Skrevet 3. november 2009 Står den ene bilen igjen der oppe?? Se www.sirdolen.no Siter
gremlin Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Ja man kan vel si att vinteren overrasket dem............. Siter
jarle Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 nok et strålende argument MOT vinterbrøyting i hyttefelt, vil eg si... Siter
Gullars Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Tipper saken mot dem blir henlagt kjenner jeg dette landet riktig! Siter
askogvoll Skrevet 4. november 2009 Forfatter Skrevet 4. november 2009 Hadde ikke blitt overrasket om saken ble henlagt, da politiet sikker har mye annet å gjøre.. Snødekte veier er en god sikring mot hyttetyver, men er vell ikke mange årene til de klarer å utstyre seg med snøskutere for å gjøre dette... Siter
Atomsilda Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Send pakket hjem STRAKS!!! Halvparten av det som kommer østfra er bare tjuvpakk...det ser vi jo hver dag i avisene! Dette blir helt sikkert et ENDA større problem etterhvert. Snart kommer de til fjells og tar teltene våre også... Siter
Adler Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Send pakket hjem STRAKS!!! Nei det kan vi ikke, for da bryter vi menneskerettighetene dems. Se bare på Mulla Krekar så vanskelig det er å tvangssende hjem han, på tross av at han stadig reiser frivillig på ferie til hjemlandet sitt for å organisere terror. Og Krekar har gjort langt alvorligere ting enn hyttebrekk. Vi må sende innvandrerne på kurs hvor de lærer å ikke stjele eller voldta. Men hvis de er utenfor pedagogisk rekkevidde, så er det ingenting vi kan gjøre, fordi professor Nils Christie fra 68-generasjonen fant jo ut at straff ikke hjelper de kriminelle, for egentlig er det jo tyvene som er de virkelige offrene, og det er samfunnet som har skylda. Så vi får heller prøve å være tolerante, og håpe at tyvegodset blir brukt fornuftig i tyvenes hjemland, slik de somaliske piratene bruker utbyttet til å bygge skoler og sykehus i lokalsamfunnet sitt. Og hva skal vi egentlig med hytte eller andre luksusting ? Hadde det ikke vært bedre om vi sendte overskuddet vårt ned til de fattige i u-landa som virkelig trenger pengene mer enn oss ? Siter
Atomsilda Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Disse folkene er vel ikke innvandrere. De er vel nærmest "turister". De er vel heller lykkejegere og ser på oss nordmenn som blåøyde og lette å lure.. Siter
Gullars Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Det er jo dette av vi nordmenn er så pass vennlige og åpen som også gjør at vi ikke lyncher disse menneskene slik som ville ha skjedd i andre land! En del land får tyver og annet pakk et eller flere bilhjul rundt seg for så settes i fyr eller en hånd kappet av! Alt ettersom! Siter
askogvoll Skrevet 5. november 2009 Forfatter Skrevet 5. november 2009 Tror kanskje atomsilda har et lite poeng her. Invandrere er her av en del grunner som er relativt komplekse som det ikke finnes noen enkle løsninger på. Jeg vil tro at polakker og litauere som er på besøk ikke er bare er her som turister som vil nyte utsikten av fjell og fjord, men fungerer som underbetalt arbeidskraft som fikser på huset ditt eller hytten din. For å spe på inntekten kan det jo hende at noen sykler forsvinner, eller at inventaret i hytten plutselig forsvinner en dag... En diskusjon om hvorvidt vi trenger hytter eller andre luksusartikler er en diskusjon i seg selv... Kanskje vi alle skal begynne å dyrke vår egen mat og bo i en lavo i skauen... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.