Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi skulle begynne på eggen nedover for å se på vanskelighetene mot Skarddalseggi, var det ikke råd å få med Julia nedover eggen. Jeg måtte forlate Julia oppe ved starten i den kalde vinden og titte litt selv. Etter å ha romstert litt rundt på eggen snudde jeg i overkant av et vel 5 meter langt svafelt, som så forholdsvis kurant ut å klatre ned, selv uten sikring. Det jeg ønsker å vite er om dette er "cruxet" på denne traversen, eller om det er flere vanskeligheter lenger nede på eggen. Svaet er i underkant av en meget markant hammer som ses godt bl.a. fra Langevatnet. Se også vedlagte bilder.

post-3-133474387291_thumb.jpg

post-3-133474387295_thumb.jpg

post-3-133474387299_thumb.jpg

Annonse
Skrevet

Den vanskeligste passasjen (hammer) er lenger nede på ryggen, du ser den på siste bildet ditt. Der du gikk blir det vel ikke betegnet som særlig vanskelig.

Cruxet (hammeren) er grei å klatre. Vi sikret, men jeg ville trolig gått uten tau der i dag.

Skrevet

Det er 15 år siden vi (var to i lag) gikk Skardalstind – Skardalseggi tur-retur slik at jeg ikke husker hele ruta i detalj, men jeg husker hammeren hvor vi på opptur holdt litt på høyre side (sydsiden) av hammeren og kom opp uten taubruk, mens vi på nedtur slengte ut tauet og rapellerte. Jeg antar at hammeren er den som Kim påpekte på det siste bildet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.