Gå til innhold
  • Bli medlem

Gjettekonkurranse #6: Hvor er bildet tatt fra?


Svein

Anbefalte innlegg

Annonse

Den markerte dobbeltoppen er Klovtinden, den høyeste av Rognestøylstindane. Må si denne står høyt på ønskelista, høyeste toppen har klatring grad 4-5, iflg. "Fotturar på Sunnmøre" :!:

Regner med at bildet er tatt fra ruta opp mot Skårasalen fra Kvistaddalen

Beklager det seine svaret, har ikke vært på nett på noen timer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg er meget imponert over bildene dine, Svein. Og Julia som klager over at det ikke er noen interessant natur igjen i Norge...

God markedsføring av Sunnmørsalpane dette her :?:

Venter bare på at Espen skal skryte av bildene 8)

Har lyst å sette deg fast.....

Hva er dette da ? (lite utsnitt av et bilde)

Ikke gi deg så lett, Svein. Trandalstinden fikk jeg ikke prøvd meg på en gang :)

Har forøvrig ikke vært på Straumshornet eller Dravlausnykjen. Er det gangbart direkte mellom disse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig ikke vært på Straumshornet eller Dravlausnykjen. Er det gangbart direkte mellom disse ?

Skar mellom dem som må klatres. Har ikke vært helt bort i skaret og sett etter, men mener at det er klatring fra Straumshornet mot ryggen N for Dravlausnykjen (kun rapell motsatt vei). Ellers er det "spaser-tur-terreng", luftig mot Straumgjerde og Fetvatnet.

OK, skal prøve med en til........

Hva er høyest på dette bildet :?:

Denne MÅ være vanskelig.........

post-283-13347438727_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp fra Langeneset (en slak rygg) og ned igjen via Koppen, retur langs østsida av Langenesvatnet. Som en notis. Dravlausnykjen er feil avmerket på kartet på høyde 1056. Den ligger lenger sør, rett nord for Tretindane, høyde: 1000m.

HA....Vassdalstinden er det ikke :?:

Men du er på rett side av Hjørundfjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp fra Langeneset (en slak rygg) og ned igjen via Koppen, retur langs østsida av Langenesvatnet. Som en notis. Dravlausnykjen er feil avmerket på kartet på høyde 1056. Den ligger lenger sør, rett nord for Tretindane, høyde: 1000m.

Har mye til gode på denne sida av Velledalen. Har bare vært på Gimsdalstinden/Hammarsettindane. Ruskete terreng der 8)

HA....Vassdalstinden er det ikke :?:

Men du er på rett side av Hjørundfjorden.

:)

Ut fra fjellformene er det ganske greitt å se at det er vest for Hjørundfjorden, men å komme noe nærmere var ikke lett.

Har et par-tre kandidater, men er usikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får eg blande meg inn her? for meg ser det ut som romedalstinden fotografert frå området sør for langenestinden. flatdalsvatnet og ureggene i forgrunnen her. :?:

Delvis riktig.

Romedalstinden fotografert fra Vassdalstinden. (Fla(t)dalsvatnet regner jeg med var skriveleif 8) )

Da slår jeg meg til ro med at Geir måtte ha hjelp.... :)

Her er hele skuet.

post-283-133474387272_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romedalstinden var en av kandidatene mine, men jeg var sikker på at bildet var tatt fra øst mot vest, og fikk det ikke til å stemme (lys, skygge, speilvendt :?: )

Tenkte ikke på at du tar deg en kveldstur av og til 8)

Romedalstinden står også på ønskelista mi, da som skitur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg praktisk talt har disse fjella rett utenfor stuedøra mi (må riktignok ta ei ferge :?: ), så er det enkelt å ta en kveldstur. Bildet er vel tatt i 8-tida på kvelden midtsommers.

Romedalstinden på ski er sikkert heftig, isøksterreng. Sikker på du ikke ville ta den på tørt føre....Storkopptindane ligger i samme massiv, og her er der en fin travers 8) Jeg har vært såvidt bort i den, og hvis du følger egga mener jeg det skal være en bra tur med luftige passasjer mot YtreStandaldalen. Mener jeg skal ha et bra bilde av traversen, men fant det ikke i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint bilde ! Inspirerer mest til vinter-/vårtur 8)

Ser for meg at det er fint på ski mot Romedalstinden. Føreforholda vil bestemme når en bør skifte over til stegjern/isøks, kanskje der det blir brattere på ca 1100 m ?

Ellers er sikkert turen du nevner over Storekopptindane artig.

Du blir vel med som lokal fører en gang :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romedalstinden er sikkert godt beskrevet i skitur-boka. Tenker du fra Romedalen kanskje....greiest å komme seg opp der på ski. Fra YtreStandaldalen er det ei bratt, bred renne opp på egga. Beste er vel å bære skia på ryggen opp denne, lang og tung. Helt sikkert rasfarlig også. Siste 100m til topps er bratt, ikke skiterreng (for meg i allefall).

Skal alltids finne veien til Storkopptindane ja, men veien videre langs disse er det du som har kompetansen til å gå...Jeg VET at det går an å unngå de vanskelige partiene med å gå litt ned i Romedalssiden. Det var her jeg hadde tenkt å gå når jeg skulle utforske hele rekken.... :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen er godt beskrevet i skiturboka. Hvilke rute som er aktuell fram til Brillevatnet avhenger av føreforholda. Men både Romedalen, Vartdalsætra, Barstadsætra og Ytre Standaldalen går an. Med mindre en kan kjøre til Steinstøylen blir det en del "bortover"-tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på romedalstinden på ski etter det siste store snøfallet i mai i år. Man kan velge om man vil gå over ryggen eller traversere litt ned i siden til ytre standalen. Det gikk greit å "ri" ryggen, til tross for mye nysnø. Men ned igjen gikk vi ned i siden.

Nedkjøringen til Romedalen var fin, men ikke legendarisk. Tror egentlig det er en like fin tur om sommeren når man kan gå Storkopptindene. Det er vanskelig på vinteren.

Romedalstind er nok også en fin isøks/stegjenstur hvis det er skareføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.