Synken Skrevet 9. september 2004 Skrevet 9. september 2004 Ifølge Røynes liste er Kalvehøgdi Ø2 (Mugna) oppført med 2088m. Når jeg ser på mine kart står Mugna med 2159m, det samme som Ø1. Men på kartene (Mapsource og Jotunheimen Aust) ligger Austre Kalvehøgde 100m til venstre for der Mugna er avmerket. Er Kalvehøgda og Midtre Kalvehøgde samme topp så stemmer ikke høyden her heller. Er kanskje småpirk, men rett skal være rett. Var der igår og slet litt med å finne hvem topper som lå hvor. Fikk forresten med meg 9, eventuelt 10, topper på en dag . *skryte skryte* Siter
Kjell-Erik Skrevet 10. september 2004 Skrevet 10. september 2004 Litt merkelig logikk kanskje, men hvis du ser på navngivningen på Etojm.com blir du vel litt klokere. Problemet er vel, tror jeg, at Austre også kalles kun Kalvehøgde. Mugna er (og blir) da samme som ø1 og topp 2088 ø2. Siter
Synken Skrevet 10. september 2004 Forfatter Skrevet 10. september 2004 Ble litt klokere . Det var kartene mine og oppføringen i Røynes liste som gjorde meg noe forvirret. Var uansett en veldig fin tur! Gikk alene midt i uka, ikke en sjel og knallvær! Prøvde å gå ned til Leirungskampen, men det så ikke ut til å la seg gjøre. Leste rapporten til Gunnar Fermann på etojm først i ettertid. (ikke det at jeg tror jeg hadde gått ned uansett ) La heller turen nedom Nordre Kalveholotind. Fant tomhylser, muligens fra en Mauser. Krigen har jaggu satt sine spor så langt oppe også! Siter
panda Skrevet 10. september 2004 Skrevet 10. september 2004 Jeg gikk omtrent surr i disse her da jeg gikk over dem for en tid siden. Midtre Kalvehøgda fant jeg vel egentlig aldri helt (var bare en masse toppunkter på kanten av et stup. Konkret: Bør ikke toppen 2088 egentlig betegnes som Mugna Ø ? Det ville gjøre det hele mye enklere. Siter
Synken Skrevet 10. september 2004 Forfatter Skrevet 10. september 2004 Det ville vært det enkleste. Så kunne man hatt Vestre, Midtre, Austre og Munken og Munken Ø. Er ikke veldig markerte topper dette her, så det er lett å gå i surr. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.