storol Skrevet 21. oktober 2009 Skrevet 21. oktober 2009 Hei Skal ha med min 5 mnd gamle hund (Breton) på teltur. Det blir ned mot 10 minusgrader. Har et varmedekken og en Jervenduk (thermo) som eg kan bruk til å pakk hunden inni om natten. Har noen erfaringer med bruk av Jægerens hundepose eller Jervehiet? Andre gode tips til hvordan hunde kan trives i minusgrader? Siter
Odin Skrevet 21. oktober 2009 Skrevet 21. oktober 2009 Hvis du har et gammelt liggeunderlag, kan du godt sjære av en bit som passer til hunden. Mye varmetap går i snøen/bakken. Liggeunderlag/dekken eller jervenduk passer bra for en hund som ikke er kuldesterk. Jeg har shaferen i ytterteltet med liggeunderlag og jervenduk. Siter
Bjørn Erik Skrevet 21. oktober 2009 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg har en 4 mnd gammel breton som jeg har hatt med et par helger på telttur og hatt temp opp mot -10. Når de er så små tygger de istykker alt mulig. Finn en gammel sovepose og la den ligge der. Så fort han er ferdig med å tygge på alt skal jeg investere i jervehiet. Det du sannsynligvis vil oppleve er at han kommer på besøk i din pose i løpet av natta og bare vil ligge der. Siter
Bjørn Erik Skrevet 21. oktober 2009 Skrevet 21. oktober 2009 Forresten, Hvor har du kjøpt den og hvor holder du til? Siter
sherpa Skrevet 21. oktober 2009 Skrevet 21. oktober 2009 Har alltid brukt dekken, Fjellduk og liggeunderlag til mine korthårete voretehère ned til -27`. Siter
Peremann Skrevet 21. oktober 2009 Skrevet 21. oktober 2009 Mine to Gordon settere har hvert sitt jerven hi. i fjor vinter hadde vi ned mot 30 blå om natten. Jerven hiet funker gull. Må også nevne at Exped Downmat tåler bikkjeklør ! Brukte dette i vinter og var litt skeptisk, men det tåler overraskende mye juling i tillegg til å ha en uovertruffen liggekomfort. Heretter blir Bamseunderlaget kun med på rene bålturer. Siter
storol Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Skrevet 21. oktober 2009 Takk for mange flotte svar... Hunden liker å ligge i soveposen, og jeg regner nok med at den kan komme krypende over i løpet av natten. Da er det bare å starte pakkingen til fjelltur til helgen. Meldt veldig bra vær, noe vi ikke har hatt siden august her nord... Siter
storol Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter Skrevet 21. oktober 2009 Bjørn Erik... Hunden kommer fra Bjerkvik (Narvik), en tispe.. Jeg bor i Bodø... R Siter
Leik Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 Jervehiet er en fantastisk investering som hunden din garantert vil sette pris på! Det gjør telt- og utelivet vinterstid atskillig greiere for oss som ikke har hunder med real vinterpels. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.