Gå til innhold
  • Bli medlem

Turbukse for finnmark sommer....


Anders Eriksen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og en venn skal tilbringe 4 uker i Ifjordfjellet og laksefordvidda i slutten av juli til midten av august. Må ha meg ei bukse til denne turen. Vi kommer til å forflytte oss relativt mye, og det kan bli en del vading/vassing over elver.... Trenger derfor en buske som er solid og myggsiker. Bør jeg gå få dermizax/ gore-tex- eller en fjellreven bukse.... Tenker det kanskje blir litt varm med en 2 - 3 lags goretex... Noen gode råd til en usikker villmann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gore-tex blir alt for klamt om det blir varmt... selv har jeg brukt en soft-shell bukse fra Norrøna de siste tre årene til de varme dagene. Dessverre ikke så vanntett men tørker veldig fort. Dessverre tåler den ikke så mye bålkos så man kan få litt svihull her og der om man ikke er forsiktig.

Gore-tex er jo veldig bra mot mygg derimot! :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble anbefalt Pinewood bukser på en messe i sommer - madamen kjøpte en som var veldig kraftig, kanskje litt for varm til sommerbruk men mener de har noen andre som er lettere. Husker ikke pris da de var satt mye ned på denne messa.

Var vel Jaktpartner Gjøvik som hadde stand på Villmarksmessa i Bardu i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler på det sterkeste en Fjällraven Sarek bukse. Den består vel av en blanding av bomull og polyester som er svært slitesterkt! Impregnerer du den med Greenland Wax også så har du en som er svært regnbestandig også. Tørker også svært fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Skogshorn dress. Et veldig godt plagg til kald årstid. Buksa er suveren, gode lommer og varm. Dårlig med lufting, er små glidelåser på sidene. Det beste er å bruke seler og åpne smekken. Tror den blir for varm til juli/august i aktivitet - men fin når man er i ro.

Kjøpte meg en Mammut bukse i sommer, med scoeller membran og dryskin. Vindtett, puster godt og tørker ganske kjapt. Finnes masse bra, avhenger av hvor mye penger du vil bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kompromiss!!!

Lundhags Traverse Pro Pants

Denne buksa brukte jeg ei uke i fjellet i sommer og er strålende fornøyd.

Den er i 65 % polyester och 35% økologisk bomull (mao som fjällrävens G1000 stoff)

med Dermizax stretch på rumpa og knær og Schoeller Keprotec nedenfor knærne.

Lufteluker med mesh på lårene.

Knallbukse som kan anbefales på det varmeste.

post-830-1334746642_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.