ods Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Turglade folk som bor i Oslo-området, burde ta seg en tur på Gyrihaugen når høstfargene er på sitt flotteste. Før hadde vi en årfast tur dit på denne tiden. Etter et opphold på tre-fire år, var lysten blitt for stor til å la være å dra på en av disse nydelige høstdagene vi har hatt i det siste. Oppstigningen bør foretas gjennom Mørkgonga, Oslomarkas mest spekatulære sted ifølge H. O. Christoffersen som tradisjonelt var Oslomarkas største kjenner. Tilbaketuren kan en ta via Skaret, hvor den eldgamle ferdselsvei mellom Kristiania og Ringerike stiger ned ved et brudd i stupene. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Snakker om sola, hadde selv planlagt en tur til Gyrihaugen i høst. Ble ikke mindre lysten av å se disse bildene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oyvindbr Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Krokskogen har jeg aldri vært i enda, og det er jo håpløst for en skaukar som meg, men man rekker jo ikke over alt med det første heller. Jeg liker alltid godt bilder hvor man ser Vidals- og Vassfarfjell i bakgrunnen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JPV Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har vært på Gyrihaugen 3 ganger i høst, og det er absolutt en tur jeg kan anbefale! Mørkgonga er spesiell, og det er veldig flott utsikt over Steinsfjorden fra toppen. Flotte bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morten Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Det så spennende ut! Hvor lang tid må man regne hvis man på tur mellom Hønefoss og Sandvika vil legge inn en fjelltur opp dit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JPV Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 7-8 min i bil fra Sundvollen, retning Åsa. Stien starter ved parkeringsplassen like etter ei ferist. Jeg vil anta at i greit turtempo går en opp på ca 45-50 minutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rotehodet Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Gyrihaugen er absolutt ikke et dumt sted å ta turen til. Selv valgte vi å starte turen fra By i Lommedalen med overnatting på Myrseter, samt en overnatting på Presthytta, begge to DNT ubetjente hytter. Ferden hjem gikk via Skansebakken i Sørkedalen. Turrapport finner du på blogen min http://rotehodet.norblogg.net/2009/05/17/topp-1-12/ Youtubesnutt fra turen, PS! for de spesielt interesserte så er det lagt ut geocache på myrster, presthytta og gyrihaugen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.