villmarkingen Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Datteren min maser om å få være med å sove ute nå i høst og utover vinteren. Vurderer denne posen som høst/tidlig vår pose. Noen erfaringer/innvendinger??? https://www.flust.no/sport-og-fritid/turutstyr/soveposer/ajungilak-tundra-sovepose-junior/ Trenger også en god vinterpose til henne. Blir sannsyneligvis ikke overnattinger med henne i mer enn -10..................... Forslag??? Siter
Villmarkens sønn Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 legg varmeflasker i soveposen før du legger deg og kanskje fyre utover natta? Siter
villmarkingen Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter Skrevet 14. oktober 2009 Det er jo gode tips, men jeg er ute etter en god pose til henne , så far også får sove litt... Siter
alit Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Hei vi har to jenter på henholdsvis 6 og 9 år. Vi har brukt denne posen på sommertur på hardangervidda (ned til +2) og overnatting ute nå i oktober (snødde på morgenen. Ingen problemer med de temperaturene og lagt undertøy + lue i posen. Mulig den eldste jenta skal være med på en helgetur i vinter. Planen er da å ha denne inni en igloo eller lignende. Regner med at det vil være mer enn tilstrekkelig ned til 10-15 minus. Jeg kommer ikke til å kjøpe egen vinterpose for de turene vi har planlagt så langt. Siter
jason Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 har erfaring med denne, http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=10120&prodid=18009 .hadde med en 8 åring på tur i ca -10 det gikk veldig bra, husk et godt liggeunderlag. er godt å ha tova sokker eller slikt på beina i posen også. Siter
dsk Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Husk at barn ikke nødvendigvis merker at de fryser før "det er for sent". Barn har også større varmetap enn voksene, damer større enn herrer osv, så en referanse til standarder for voksene er jo helt på trynet. Et skikkelig liggeunderlag er et must, og en høst/vår pose blir utrolig forsterket av en fleece-pose. Satser du på en voksen-pose kan du snøre igjen nedenfor føttene slik at barnet ikke behøver å varme opp ekstra volum. dsk Siter
krokavatnet Skrevet 15. oktober 2009 Skrevet 15. oktober 2009 Helsport Alta Jr i kombinasjon med eit lite saueskinn yar fungert flott for oss. I tillegg har me brukt Sorel-sko med uttakbare innersko med stort hell. Siter
t0bbE Skrevet 15. oktober 2009 Skrevet 15. oktober 2009 Et alternativ for deg kan jo være å bruke en god vintersovepose som du har, eller kjøper som også er stor nok til deg, for så å ta et belte el. og surrer rundt til den er i passe lengde for jenta di. Dermed får hun en god og varm pose samtidig som du også har en selv. 2 in 1 løsning! Siter
runegutt123 Skrevet 15. oktober 2009 Skrevet 15. oktober 2009 Du kan se på SNugpack. Engelske poser. De har hempesystem for å kutte inn lengden. Har Snugpack tresesonspose, kjøpt i vår. Den har kona forelska seg i (sukk) Siter
villmarkingen Skrevet 5. november 2009 Forfatter Skrevet 5. november 2009 Nå har jeg levert min gamle vinterpose til en systue slik at de kan klippe den av og sy den sammen igjen slik at den passer min datter. Blir spennende og se hvordan det blir Den har holdt meg varm ned til -25 grader. Koster meg ca 300,-, betraktelig mye billigere enn ny pose, jeg hadde jo ikke brunt den posen igjen likevel, da jeg har kjøpt ny Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.