Gå til innhold
  • Bli medlem

Boken som ikke er skrevet

Marmolejo

Anbefalte innlegg

Mulig jeg har gått glipp av noe helt vesentlig men jeg kan ikke se at noen har skrevet standardverket på norsk om tinderangling, fjellbestigninger, klatring, ferdsel i fjellet osv. Vi har nok av bøker om spesialiserte temaer som klatring, snøskred, brevandring osv, men ikke en generell bok som tar for seg alle sider ved tinderangling, skibestingninger, vinterturer o.s.v. - altså en 5-600 siders murstein som avslutter enhver diskusjon om hva som gjelder.

Standardverket på engelsk er "Mountaineering, The Freedom of the Hills" http://en.wikipedia.org/wiki/Mountaineering:_The_Freedom_of_the_Hills Boken er meget bra men er nok mer tilpasset Amerikanske forhold. Skulle man ha skrevet en tilsvarende bok på norsk er det for så vidt bare å ta utgangspunkt i samme temaer som i "Freedom". :D

Jeg regner med at Morten leser dette og i tilfelle han skulle få litt mye fritid etter utgivelsen av 2000m-mursteinen versjon 2.0, er det bare å posisjonere seg ved tastaturet (igjen). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.