500fjell Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 Nok en fornøyelig film! Godt å se tilbake på dette nå mens vinteren inntar fjellet... Ble inspirert til å ta med videokamera på flere fjellturer, blir fine turrapporter av det. Siter
apetor Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Skrevet 8. oktober 2009 Videokamera er moro, har nettopp kjøpt mitt, filmet med kompaktkamera i mange år, så nå blir det litt bedre kvalitet. Vinteren stopper ikke dere tinderanglere så vidt jeg kan se, full fjellfart hele året. Siter
Eirik B. Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 Var nok en flott tur. Var på Skardstind, med diverse fortopper, samme dag, var ubeskrivelig!! Vi fikk heldig vis ikke skyene inn over oss, siden de ble stoppet av Smørrstabtindene... Siter
Mayhassen Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Hehe, husker jeg så en video fra deg apetor oppe på heivann. Bra du også har tatt steget ut av de mørke kodalskogene og opp i høyden Er du fra en av byene ved kysten her nede, eller ei bygd i nærheten? Siter
apetor Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Skrevet 9. oktober 2009 He he beveger meg ut fra de dype kodalskoger en gang i blant, men vender alltid tilbake dit. Bor i Kodal nå, men er fra Sandefjord. Siter
apetor Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Skrevet 10. oktober 2009 Eirik B., sikret dere på Skardstind? Har lest litt om den i 2000-bibelen til Helgesen. Siter
Eirik B. Skrevet 10. oktober 2009 Skrevet 10. oktober 2009 Hehe, ja vi sikret selv om vi gikk om hamrene på vei opp, så var den renna opp på ryggen igjen dekket av is... så ble det noen rapeller ned fra skardet mellom Nåle og toppen, var mye is der og. så ble det en rapell til ned fra Sør Austre, mer direkte ned mot N. Illåbreen enn bort ryggen mot Illåbandet. Burde ha sikret når vi rundet pinakkelen, men var veldig bra tak egentlig på østsiden og så opp på S-A-toppen... Siter
500fjell Skrevet 10. oktober 2009 Skrevet 10. oktober 2009 Apetor, jeg kan betrygge deg med at du ikke trenger sikring på Skardstind dersom du omgår hamrene (ved tørre forhold), med tanke på at du har gått Uranostraversen. Omgåelsene er helt greie fra Dumhøe-platået. https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=16291 https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=16743 https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=17808 Siter
The man Skrevet 11. oktober 2009 Skrevet 11. oktober 2009 Hei Apetor. Så der var deg vi møtte ved innsteget til breen. Vi var de "idiotene" som hadde med 2 bikkjer på Falketind den dagen. Det var godt å se at dere fikk litt utsikt på toppen. Da vi nådde varden, var det ikke mer enn 20 meter sikt. Jævlig surt mtp det været som var om morgenen. Bikkjene fikk ihvertfall litt mer klyve erfaring Siter
apetor Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Skrevet 11. oktober 2009 ...og jeg var altså idioten i rød badeshorts, he he. Lurte litt på hvordan bikkjene fikset klyvingen, men det gikk greit skjønner jeg. Pga dårlig sikt droppet dere vel Stølsnostind? Siter
The man Skrevet 11. oktober 2009 Skrevet 11. oktober 2009 Ja, Stølsnostind fortjener bedre vær enn vi fikk den dagen. Og bikkjene er fjellvante, så det gikk bra. Lurer på om det finnes noen hunder som har komplett 2k samling. Det er vel igrunn lite sannsynlig. Men gordonsetteren min har vel ca 25 topper, ikke dårlig det for en 2 åring. Uansett, utrolig fasinerende videoer du lager Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.