Ravnekongen Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Hei Min kone og jeg har tenkt å gå den klassiske rundturen i Rondane (Spranget - Rondvassbu - Dørålseter - Bjørnhollia - Rondvassbu - Spranget ) Vi starter den 7.10.09, og jeg er veldig usikker på om det er for sent på året, med hensyn til om det kan bli for mye sne der oppe. Er det noen her som har erfaring med den turen såpass sent på året? Siter
Dag G - Evje Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Hadde tenkt å stikke innom Rondane neste helg på veg hjem fra jobb. Snøforholdene kan vel variere en del fra år til år. Myser litt på dette webbkamera av og til: . http://www.loypelaget.com/webkamera/index.htm Siter
kryk Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Normalt i over 50% av tilfeller/år så hadde dette vært en grei oktobertur, men akkurat nå iår ser det ut til å bli vanskelig, ihverfall hvis du ser på værvarselet nå. Siter
gremlin Skrevet 3. oktober 2009 Skrevet 3. oktober 2009 ser over til Folldal og de høyeste toppene i rondane fra "mine" fjellområder - mitt råd er: ta med ski................ Siter
Dag G - Evje Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Ser ut som noe snø i Rondane nå ja. (Webcam) Skulle vært artig å visst antall cm ? Siter
Lindap Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 I helgen var vi i Tufsingdal (Hedmark 650 moh) og fikk i hvert fall 10 cm snø. Jeg vil tro at det i høyden i Rondane har falt litt mer. Siter
knutis Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 Var i Sollia i helga. På fjellet var det vel ca 10 cm snø, men i høyden var det meste blåst bort. Siter
larschu Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg var på rondvassbu i helgen, med tur opp til Storesmeden(måtte snu pga sterk vind) og Storronden. Det snødde gode 10 cm i løpet av helgen, men pga den sterke vinden, så ligger ikke akkurat snøen jevnt fordelt. Ta med gamasjer! Veien inn til Rondvassbu blir i hvertfall holdt kjørbar ut denne uka da vertskapet fortsatt holder på med nedpakking og vedlikehold på hytta. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.