Mitandi Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Når man først skal gå "Gallis" for 3. gang er det greit å gjøre det i godvær. Som du ser på bildene var det upåklagelig. Min søster Anette ønsket å gå 2000-meter topp nr 2 - og hva er da mer natulig enn å ta den høyeste slik at alle andre topper blir for blåbær å regne Vi var glade for å ha eget taulag der vi sto på brekanten og iakttok alle som skulle føres over breen. Vi liker å tusle og gå i eget tempo uten stress og mas. På toppen var det sinnsykt mange folk. Kan ikke no for det - men jeg blir deppa over å gå glipp av stillheten og utsiktens storhet på grunn av folk som står rundt og hoier. Skulle suget etter toppen komme igjen, går jeg midtvinters. Da er det rimelig folketomt der, skulle jeg tro. Men - bildene ble bra!!! Og turfølget var helt topp! Se flere bilder fra turen: http://picasaweb.google.com/nettamoon/GaldhPiggen?authkey=Gv1sRgCMaf8cOd79LS0QE&feat=content_notification# Christin Siter
Atomsilda Skrevet 23. september 2009 Skrevet 23. september 2009 Fint å se at folk trives på tur....men det må man vel gjøre med slikt vær!!! Siter
nettamoon Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Ja, det var en skikkelig flott tur! Men slik du beskriver det, Christin, så er det absolutt best med tur i litt mer "ensomme" trakter. Gikk Kyrkja et par dager senere der var det så godt som tomt Med sjokoladekake på toppen og blå himmel var det en nydelig tur! Og min 3dje topp -Anette- Siter
agno Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 .... eller prøv en tur i slutten av april fra Raubergstulen i slik vær. Det er en kjemepeopplevelse, og rimelig lite folk midt i uka. Siter
Mayhassen Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Skulle suget etter toppen komme igjen, går jeg midtvinters. Da er det rimelig folketomt der, skulle jeg tro. Observerte ingen spor enn mitt eget da jeg gikk der i november 2007! Måtte dog gå nede fra riksveien(!) så det ble en litt lang tur til vesletoppen. Siden det kommer en oppdatering snart, kanskje vi skal ta en tilsvarende "publiseringstur" Morten og andre..? Siter
Mitandi Skrevet 28. september 2009 Forfatter Skrevet 28. september 2009 Siden det kommer en oppdatering snart, kanskje vi skal ta en tilsvarende "publiseringstur" Morten og andre... Jeg og vindsekken er med! Christin Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.