paddler Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Hei, jeg bruker Omnifuel brenner og tennvæske. Funker helt greit, men fikk høre at tennvæsken tar knekken på pakningnene(foringene). Er det noen som vet om det stemmer? Eller om annet brennstoff er spesielt hardt mot pakningnene. Gjelder vel helst gummi pakninger antar jeg. Siter
runegutt123 Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Værstingen for pakningene er etter mine forsøk, bensin. Tennveske og parafin i løsvekt, gir samme pakningsslitasje. Pakninger av Nitrille, holder ekstremt godt under alle forhold man kan forvente å bruke en primus, og med de typer brennstoff man kan forvente å bruke Siter
dsk Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Sprit (E85) Rødsprit.... kan ta knekken på en del pakninger. Rødsprit kan også brukes som tennvæske. dsk Siter
erys Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Har erfaring med at o-ringer/tetninger i enkelte gummiblandinger (beregnet for bensin) kan "svelle" når de løsnes/tas ut - og er fuktige av bensin, men..... La de ligge å "tørke" en stund, så "krymper de tilbake til sin opprinnelige fasong - og kan brukes på nytt. Siter
paddler Skrevet 21. september 2009 Forfatter Skrevet 21. september 2009 Sjekket litt på nett. Ser et firma anbefaler nitril pakninger til brennstoff generelt. Men skal man bestille spesielle pakninger må man vel spesifisere diametre og påkrevd hardhet i gummimaterialet ved bestilling. Takknemlig for god hjelp Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.