Gå til innhold
  • Bli medlem

14.sept 2009, aktiv turmandag

essem

Anbefalte innlegg

Det virker som halve fjellforum benyttet seg av høytrykket for ei uke siden. To fjell(forum)fanter, 'gi' og 'essem' gjorde det samme. Vi klatret :)Bispen ved Trollstigen, klatreføreren sier 6-7tl grad 4+/5- alt etter rutevalg på østegga. Vi tok 5- ruta, brukte 8tl der flere var korte. Spesielt den siste som bare ble rundt 10m (gikk litt "feil"), ellers var vel 3 på max 30m. Delte taulengda før/etter 5- hammeren i to. Det var helt vindstille og topp solvær på østegga hele klatringa, tørt og fint, morgensola hadde gjort jobben. Fossen en knapp km under oss buldra så mye at kommunikasjonen ikke var like grei når taulengden ble klatret helt ut (60m) og vi ikke fikk hjelp av ekkoet i fjellveggen. Lyden forsvant litt som ut i det fri :!: 'gi' som vanlig på led når vi er ute å klatrer.

Var en smule excited når jeg kom over Alnesreset, der (bl.a) Bispen ser imponerende ut fra. Bildet med inntegnet rutevalg er tatt fra litt nedenfor Alnesreset. Fra parkeringsplassen ved Stigrøra ser det ut som om en ser rett opp i en fjellvegg, når en er opp i der er det av de gangene det bare er helt ålreit. For å sitere Odd Børretzen. Ei utsiktsrute kan en godt si.

post-3473-133474658876_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det var der du var den mandagen. Jeg sa til Jan Petter på Råna at jeg lurte på hvor essem befant seg i terrenget på en sånn dag som denne, og vi ble vel enige om at vi fikk håpe at du ikke befant deg foran en pc, men at det nok var fare for det. Nei det var en altfor fin dag til å bruke på jobb den mandagen for ei uke siden.

Dere valgte ikke akkurat samme rute til topps på Bispen som Molde Fotballklubb i fjor sommer. Ut fra den linken var det enkelte som hadde mer enn nok med normalruta og vel så det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer Emil, en ser hele tiden rett ned på Trollstigen.

Dere valgte ikke akkurat samme rute til topps på Bispen som Molde Fotballklubb i fjor sommer. Ut fra den linken var det enkelte som hadde mer enn nok med normalruta og vel så det. :oops:

Jeg har lest at noen syns det er litt luftig opp normalruta, det kan du godt si en blir immun mot etter noen timer langs østegga :wink: Vi snakka litt om at det kunne være muligheter for at basehoppere benyttet fineværet på Bispen, men dessverre kom ingen. Hadde vært litt stilig å få sett på "nært" hold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Kommer sikkert til å prøve den ruta en gang, da passer det fint å gå videre til Kongen :)

Sørryggen har mye fin klyving (lett klatring) og en utsatt hammer grad 3. Hvor mye som blir sikret med tau varierer. Noen går hele ryggen usikret, andre sikrer kun grad 3 hammeren mens andre igjen velger å bruke 2-3tl.

Dette har jeg skrevet etter å ha fått info med "gi" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.