Shaug Skrevet 20. september 2009 Skrevet 20. september 2009 Dersom vi ser bort ifra Dovrefjell, Trollheimen, Sunndalen og de områdene som ligger langt inn i landet.. Finnes det noen brukbare jaktområder ute ved kysten? Bor i Ålesund og har hatt meg to, tredagers-turer til Sunndalsfjella denne sesongen. Har begge gangene kommet tilbake uten fugl. Så no tenkte jeg å rette fokus mot de mer ytterligliggende strøk.. Finnes her noen områder som er verd å prøve?? Har hørt at det går ann å jakte litt Rype etc i Haram. Men hvor kan jeg få kjøpt jaktkort her? Og hvor kan jeg finne informasjon til hvilke områder det går ann å jakte i? Takker for svar Siter
Shaug Skrevet 20. september 2009 Forfatter Skrevet 20. september 2009 Det har jeg vettu.. Eneste som kommer opp der er Trollheimen, Statskog oppi Molde og Sunndalsfjella... Det må jo finnes andre plasser å jakte rype i m&r enn oppi der?? Eller er det ikke det? Siter
essem Skrevet 20. september 2009 Skrevet 20. september 2009 https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=18078&highlight= Rype finner du i fjellene i Ørsta, Sykkylven og Stranda. Ta ei ferge og du er der. Ser rype på sågodt som alle høstturene, i år ser det ekstra lovende ut. Siter
Shaug Skrevet 20. september 2009 Forfatter Skrevet 20. september 2009 https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=18078&highlight= Rype finner du i fjellene i Ørsta, Sykkylven og Stranda. Ta ei ferge og du er der. Ser rype på sågodt som alle høstturene, i år ser det ekstra lovende ut. Takk for svar.. Hvor får jeg kjøpt jaktkort til disse områdene? Lokalt? Siter
ozzi Skrevet 20. september 2009 Skrevet 20. september 2009 Takk for svar.. Hvor får jeg kjøpt jaktkort til disse områdene? Lokalt? Intersport i Sykkylven og G-Sport på Stranda selger kort. Ellers selges det litt "her og der" i distriktene. Av og til finner man jaktkort i kasser der man betaler bompenger på seterveiene. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.