Radius#1 Skrevet 19. september 2009 Skrevet 19. september 2009 Vi har forskjellig alder, men hvilken modell var din første fiskesnelle som du kjøpte for egne penger (altså ikke arvet)? For de som er unge idag så er det moderne hi-tech, for oss som er litt midre unge er det eldre saker, men alder har ingen betydning Min første snelle, etter mange år med "napp og nytt" på sengekanten, og kilometervis som avisbud - Daiwa 7300Ha. "Manufactured & developed in U.S.A Manufactured in Japan", kunne det bli bedre? Siter
Atomsilda Skrevet 19. september 2009 Skrevet 19. september 2009 Hei! Min første snelle var en Daiwa haspelsnelle. Har den fortsatt og den står i glasskap Det er en Daiwa 8100. Tror den ble kjøpt i 1970-1971! Siter
Trango Skrevet 20. september 2009 Skrevet 20. september 2009 Min første snelle som jeg brukte husker jeg ikke. Jeg debuterte som fluefisker uka før jeg fyllte to år. Men min første helt egne snelle tror jeg het ABU120. En lukket haspelsnelle. Men jeg arvet en god gammel ABU Cardinal 66 da jeg var 10 år. Den var med meg i mange år og var et fantastisk redskap. Uslitelig og tok gud vet hvor mange hundre meter med 0.25 scene. Fungerte mest som en liten vinch. Men den ble dessverre stjålet under et innbrudd på hytta. Kommer aldri over det tapet. Har prøvd å få tak i en, men folk vet å forlange hva de er verdt og vel så det. Siter
Siig Skrevet 20. september 2009 Skrevet 20. september 2009 Min første fiskesnelle var Shimano Stella 1000 FD, første stang Shimano Fireblood 240 ML;) Siter
Lompa Skrevet 20. september 2009 Skrevet 20. september 2009 Første jeg kjøpte sjøl var ei ABU Cardinal 333, montert på ei Vangenstang. Fantastisk utstyr! Siter
Knut-Erik Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Jeg fant ikke noe bilde, men min første fiskesnelle var en lukket haspelsnelle med Snoopy-motiv og tilhørende stang Kan ikke huske at jeg noensinne fikk fisk med den... Siter
seventh Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Den første snella jeg kjøpte for egne penger var en Shimano Sahara GTE 1500 med baitrunner-sveiv og bakbrems med Fighting-Drag. Første snella jeg fisket med var en Abu-matic, som jeg fant i et skjul =) Siter
Villmarkprinsesse Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 da jeg var 13 år fikk jeg min egen fiskestang i presang av onkel som påskjønnelse for gode karakterer i karakterboka. Det var en Shimanostang med en ABUsnelle, usikker på hvilken modell, men den var lukket og jeg har den fortsatt. Den kan fortsatt brukes, og brukes stort sett til å lånes bort til de som ikke har egen stang hvis jeg har med meg noen på tur:) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.