Gå til innhold
  • Bli medlem

Lockout til dempegaffel - hvordan funker den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lockout på styret til dempegaffel foran. Fikk den ikke til å funke i to år, så tok den endelig til sykkelbutikk. De smørte opp noe greier så den skulle funke. Fikk for første gang låst dempegaffelen da. Men nå får jeg ikke låst den opp igjen. Er det jeg som ikke skjønner det? Hvordan gjør man det?

Annonse
Skrevet

vanligvis er det en bryter som du vrir på +/- der dy "låser" den ved å vri helt mot pluss. Tror ikke det er så mange som låser helt men de blir så stive at den ikke bevger seg med mindre du virkelig jokker på styret . Kan det være at de har fylt på for mye luft?

Skrevet

Hei.

For å muligens kunne hjelpe deg ville det vært nyttig å vite hvilken dempergaffel du har på sykkelen din, produsent og modell.

De dempergaflene jeg har/hatt med lockout låser dempingen fullstendig (jrf. til noe av det Etsvends skrev). Ved å vri lockout-bryteren kan man regulere demper og tilbakerespons på gaffelen.

Men som sagt, trenger produsent og modellnavn for å kunne si noe mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.