josteink Skrevet 13. september 2009 Skrevet 13. september 2009 Hei, nokon kyndige som kan sei om det eksisterar artar som kan forvekslast med krittøsterssoppen?? mvh J Siter
Gal Krokfot Skrevet 13. september 2009 Skrevet 13. september 2009 Veit ikkje svaret på spørsmålet ditt, men er ikkje krittøsterssoppen rekna som uspiseleg? Siter
Adler Skrevet 13. september 2009 Skrevet 13. september 2009 Veit ikkje svaret på spørsmålet ditt, men er ikkje krittøsterssoppen rekna som uspiseleg? Han sa ikke at han skulle spise den, sa han vel ? Siter
Per Traasdahl Skrevet 13. september 2009 Skrevet 13. september 2009 Jeg har en utrolig safe og fin regel når jeg plukker sopp: Jeg plukker KUN piggsopp og kantareller, men mest kantareller. Sistnevnte er nesten umulig å ta feil av, og har aldri vært markspist slik en god del av soppartene er plaget med. Piggsoppen er også en grei type å holde seg til. Grunnen til bare disse to er faktisk at jeg finner tilstrekkelig nok til mitt forbruk med å holde meg til disse..... Per Siter
Adler Skrevet 13. september 2009 Skrevet 13. september 2009 Jeg har en utrolig safe og fin regel når jeg plukker sopp: Jeg plukker KUN piggsopp og kantareller, men mest kantareller. Per Sikkert en fin og grei regel hvis du har tenkt å spise dem som mat, men du kan ikke ruse deg på kantarell, da trenger du fleinsopp eller krittøsterssopp, og da er vi tilbake til trådens tema. Siter
runegutt123 Skrevet 13. september 2009 Skrevet 13. september 2009 Det vokser godt med fleinsopp på tomta. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.