Mr Dalz Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Tenkte å ta meg en tur til Skredahøin på søndag, om været blir greit. Må jeg parkere ved Hjerkinn, eller er det mulig å kjøre lengre? Noen som evt. vet hvor lang tid jeg bør beregne på å sykle inn til Maribu? Siter
kryk Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Pga. ryddeaktivitet i skytefeltet, samt reinsjakt er snøheimvegen stengt deler av dagen. Program for dete finner du her: http://www.fjellstyrene.no/dovre/restriksjoner%20skytefeltet%20(utkast%2011_mai).pdf Som du ser er det fri fredsel i helgene mellom kl 00-08, altså kom deg ut tidlig om morgenen. Du må kjøre inn til Snøheim for parkering, og evt. sykle til Maribu er vel noen kilometer, men ikke spesielt langt. Går vel greit på knapt 20 minutter... Er en grei gåtur fra Snøheim også, på vel en time kanskje. Siter
Mr Dalz Skrevet 10. september 2009 Forfatter Skrevet 10. september 2009 Takk for svar! Med et b- menneske av en samboer kan det bli en utfordring... Er det slik at man kan sykle på snøheimsvegen selv om bommen er stengt? Tenker da å parkere ved stasjonen eller noe... Siter
kryk Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Litt usikker på om du kan sykle fra Hjerkinn når bommen er stengt. Men tror det går på helgedager sålenge forsvaret ikke har noe aktivitet. Stengingen for biltrafikken i helgene tror jeg er mest pga av. at ikke jegere skal "jakte fra bilen" og for at villreinen skal ha sjanse til å trekke fritt over området uten å møte en barrikade av jegere langs vegen. Tror det skal være fritt fram å gå/sykle på vegen i helgedager altså, men er ikke sikker. Jeg ville satset på å kjørt gjennom før kl 08 for å være sikker. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.