Gå til innhold
  • Bli medlem

Turrapport - Mount Kenya

gk

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei.

Skal prøve å få lagt ut en del bilder når jeg får redigert dem (tar bildene i RAW).

Turen kostet nesten 14000 pr pers ved to stykker. I tillegg kommer flybillett. Dette inkluderer både fjellturen som varte i ca 5 dager og safari etterpå. Vi reiste på safari i 3 forskjellige nasjonalparker, noe som medførte en del reising. Standarden på safarien var svært god. I tillegg må det beregnes en del tips, dvs ca kr 1000 pr pers. Turen varte fra 22. aug til 2. sept.

Mvh

Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei.

Nei, vi var oppe på Point Lenana. Vi nøyde oss med å nyte synet av Bation og Nelion. Bation er nok en fin klatretopp, men vær obs på litt løst fjell.

Litt usikker på hvor mye jeg kan bidra med i forhold til klatring. Så langt jeg fant ut er det noen relativt enkle ruter opp Bation. Jeg oppfattet det slik at det finnes en hytte oppe på eller nært toppen som man kan overnatte i, men dette må sjekkes.

Vi var der i august/september, dette skal normalt være en svært tørr periode, årstidene har imidlertid gått litt amok der nede grunnet klimaendringer. Vi fikk dermed mer nedbør enn normalt. Temperaturene varierte stort sett mellom - 10 om natta til + 10 om dagen. Oppe på toppen var det relativt vindfullt.

Du får ta kontakt dersom det er noe jeg an bidra med.

Lykke til med turen.

Mvh

Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.