Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellsko/Fjellstøvler - Damer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe et par fjellsko/støvler til samboeren min i julegave. Lurer på om det er noen her inne som har noen gode erfaringer å komme med. Hun har en smule svake ankler og trenger sko som gir skikkelig støtte. Jeg tenker 1000-1500kr klassen.

Selv har jeg Alfa Fjell Fjellstøvel og er strålende fornøyd med dem.

Annonse
Skrevet

Mht ankelstøtte, så bør du sikte mot en litt høyere støvel (ikke jaktstøvelhøyde) - fortrinnsvis i tykkere fullær. Alfa Walk Queen kan vel være et "tips" å se på. Den er vel kanskje innenfor prisrammen også tror jeg.

< kr. 1500,- vil nok by på noen kompromiss, om du ikke kommer over tilbud.

Som en grov rettesnor, så vil støvelen være stivere og gi "bedre" ankelstøtte jo tykkere lær det er. Pass på at også sålen er vridningsstabil.

Aberet er at støvlene blir tyngre, og ofte har behov for å gåes inn mer. En "oppegående" sportsbutikk, vil kunne gi deg brukbar veiledning, men obs! - I en del av kjedebutikkene så er det ekspeditører med 0 peiling og 0 egen erfaring.

Selv om det ikke blir så store "overraskelsen" til jul, så ANBEFALER jeg at samboeren selv blir med og prøver/velger ut hvilke type støvel som passer best til foten og at størrelsen er riktig.

Alternativet er gavekort i sportsbutikken, for så å handle på januarsalget i steden. Dere skal vel neppe på fjelltur i romjula alikevel?

Skrevet

Takk for svar Erys. De ser helt grei ut de alfa walk queen, skal sjekke litt opp med de lokale forhandlerene i Tromsø å se hva de kan tilby av priser. Om jeg må strekke meg til 2000,- ++ for å kunne gi henne et skikkelig godt par fjellstøvler gjør jeg klart det. Man burde ikke nøye seg med middelmådigheter når det kommer til føttene :)

Skrevet

Løfter du prisen til +/- 2000,- så blir det jo flere valgmuligheter.

Scarpa Hekla, SL eller ZG10 kan da bli alternativer. Likeledes Crispi Besseggen eller Skarven.

Og.. en rekke andre fabrikat har modeller i "samme" segment.

Det er viktig å prøve flere merker og alternativer for å finne "den" som passer foten best, og samtidig fyller de øvrige krav og forutsetninger.

Skrevet

Jeg har selv Alfa Bever og kjøpte nettopp Alfa Bever Queen til samboeren! Hun har også behov for GOD støtte, og det får du absolutt i denne skoa! Anbefales!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.