Gå til innhold
  • Bli medlem

TRENGER TURTIPS! LILLEHAMMER OMRÅDET

Fjellredderen

Anbefalte innlegg

Neste helg skal jeg og dama på fjelltur i Lillehammer (øyer\ringebu området) jeg kommer til østlandet på kveldenfredag, og vi skal ha en (alt for) kort helg i fjellet, noen som har noen gode tips til ruter, "must see" eller gode fiskevann oppover der? Er selv meget ukjent i terrenget, både meg og dama har gått i overkant av noen timer i fjellet før, og vil ikke gå på stier i kø blant mange andre. Noen som vil dele sine personlige erfaringer? Jeg skal ikke slite ut området;-)

John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Fjellredderen.

Du har mange turmuligheter i det området du nevner, her er noen av de mest nærliggende.

1. Med utgangspunkt Lillehammer: Sjusjøen, Nordseter eller Hafjell/Pellestovaområdet.

2. Med utgangspunkt Ringebu: Ringebufjellet eller Venabygdsfjellet.

Fra de nevnte utgangspunkt er det ca. en halv times kjøring til alle stedene. Snakk med lokale folk du møter og kikk på kartet, så vil helga neppe strekke til. Alle steder er det flotte forhold for fotturer, sykling, kanopadling eller fiske.

Tips. Fra Sjusjøen eller Hafjell/Pellestova er det en fin tur opp på Nevelfjell.

Fra Venabygdsfjellet er fjellet Muen verdt et besøk.

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. mange fine turmuligheter i området vårt.

Området er kanske snilt uten mye ekstremmuligheter, den største utfordringen akkurat nå er kanskje å unngå de mest myrlendte områdene.

Skal dere på dagsturer eller overnatte i telt/hytter?

Fjellet i Øyer, Ringebu og Gausdal har både DNT hytter og andre åpne hytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har hørt om en del av disse stedene, og sett mye av dem på kartet.. Men regner vel med at det blir ringebufjellet eller venafjellet, vi skal ligge i telt så vi står relativt fritt ifht rutevalg, er klar over at det ikke er en ekstremtur, og det er med fullt overlegg;-) takk for råd! Og kom gjerne med flere mer nøyaktige "favorittruter" om ønskelig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.