Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny sykkel - ca. 10000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser etter ny sykkel og lurer på en del:

Tenker helt klart hybrid og gjerne 29" hjul.

- Hva slags ramme bør jeg gå etter? Er redd for å få for liten og kjøpte nok litt vel stor ramme sist. Er 189 cm høy.

- Er ute etter å få en sykkel så lett som mulig denne gangen, men betaler ikke livet av meg for det. Hvordan holder teorien om at det spiller liten rolle å betale flere ti-tusener for å få sykkelen 3 kg lettere når syklisten likevel veier 90-100 kg? Er det så enkelt, at sykkelens vekt er med i totalvekt en sjøl fører med lasset? I så fall er jo vekt på sykkel bare å glemme om en ikke er veldig lett.

- Ønsker å kunne låse dempegaffel på styret, hørt det er en klar fordel.

Noen å anbefale? Ser på denne: Gary Fischer Cobia

http://www.raskesykler.no/spec-29/#GFC

http://www.trek.no/varekatalog/display.asp...&prodid=184

Bor i Arendal, men skjønner at jeg kanskje må ta en Oslo-tur om jeg skal velge fritt.

Annonse
Skrevet

Vil tro at 19"eren er eneste alternativ for deg på Cobia. 17,5 blir nok litt liten. Ramma på Cobia er foressten den samme som på Paragon som koster 20 høvdinger. Her snakker vi med andre ord om skikkelige saker ! Spekket på cobia er selvfølgelig mye billigere, noe som gjør at sykkelen blir litt tung. Mekaniske skivebremser er heller ikke helt etter min smak. Går du opp til X-cal, så får du Avid J Three hydrauliske bremser,og ellers litt bedre spekk, men det er jo alltid et spørsmål om det er verdt pengene. Man kan jo oppgradere etter vært som man sliter ut delene :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.