Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger forslag


Air

Anbefalte innlegg

Hei!

Har planer om å komme meg høyere enn hva Norge klarer og få meg til fots og da må man jo til utlandet :-) sitter å ser litt på turer her, muligheter..

Lurer derfor på om noen har forslag til en tur utenlands der man kommer seg godt over 3000meter.. Gjerne 4000. Jeg er ikke særlig fjellvant, men skal skaffe meg så mye erfaring fra toppturer som mulig fremover! Slik at jeg er forberedt på en god utfordring :)

Er i god fysisk form, liker å prøve meg selv og er ute etter en opplevelse! Alle forslag er gode, trenger og vite litt om kostnader og sånn slik at jeg får lurt med noen venner på dette :) Takk for ett bra forum!

Mvh. Håvard:) aka. fjellgeita!

post-6715-133474651337_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teide på Tenerife(3718 moh) er en plass det er greit og billig å komme seg til fra Norge. Kan være vanskelige forhold med snø og is i det bratte topp-området i desember-mars, ellers kan du gå der året rundt.

Husk å skaffe deg tillatelse tiø toppområdet om du skal til topps i tidsrommet 0900-1700. Noen prøvelse er det ikke om du tar taubanen opp til 3500 meter, men det er en flott og variert tur å gå fra havnivå, Play del socorro, på nordsiden av øya. Du går til topps på en dag om du er litt sprek, en prøvelse er det.

Nyttig info på www.teideascension.tk , og du finner også info her på fjellforum.

Om du virkelig er sprek, kan du hente informasjon her : http://jarle.objo.net/default.aspx?id=253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! skal sjekke ut forslaget :-)

Lurer også på Mount Blanc! ser det er bilder fra en tur opp dit og det ser jo helt fantastisk ut!

hva koster denne begivenheten? Hva trenger man av utstyr? klatreferdigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.