Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Hei Satt hjemme i sofaen en fredagskveld i sommer. Knallfine værmeldinger og ingen planer for helga. Der og da tok jeg avgjørelsen Jeg ville på sykkeltur!!! Pakka til telttur, og satte kursen mot Oppdal på lørdag morgen. Vel oppe på Orkelsjøen parkerte jeg og satte rompa på sykkelsetet, rimelig spent på hvordan rompa ville føles dagen etter. Jeg bruker mest føttene på fjellet, og dette skulle bli min første ordentlige sykkeltur! Det var en nydelig tur! Fine veier å sykle på, og et rikt fugleliv! Passerte noen koselige sætre, og da var det slutt på veien.....! Jeg ble litt rådvill da, men jeg tok sjansen på å fortsette etter en "kjerrevei/sti", og kom da innpå veien igjen etter en stund. Jeg møtte ikke et menneske på min ferd før jeg kom til en sæter. Et lite stykke til og jeg var inne i Hedemark fylke. Etter en stund føltes rompa mi ut som den hadde fått en omgang juling, så jeg satte opp teltet. Laga meg en gourmetmiddag(Real...) og nøt min medbragte rødvin. Hadde en nydelig kveld med ro og fred,bare avbrutt av fugler (og to biler oppe på veien) Tok samme vei tilbake dagen etter med temmelig øm bakende. Dette er en tur jeg anbefaler på det varmeste. Lett å sykle, og passende for en helgatur. Overkommelig også for barn. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
Lyngve Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Høres ut som en flott tur. Men for min del frister det ikke å overnatte alene i telt på Hedmarken, hvor det både finnes ulv og bjørn Da er det langt tryggere i Jotunheimen Siter
gi Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Høres ut som en flott tur. Men for min del frister det ikke å overnatte alene i telt på Hedmarken, hvor det både finnes ulv og bjørn Da er det langt tryggere i Jotunheimen Å, jeg vet ikke. I følge Morten er det en del nærgående kyr i Jotunheimen. Dessuten streifer det av og til en Panda der Nå skal det riktignok sies at denne Pandaen virker å være av den vennlige sorten Siter
Carl S. Bj Skrevet 31. august 2004 Skrevet 31. august 2004 Einunndalen. Som forøvrig heter Unndalen i Oppdal og >Einunndalen på Folldalssida. Om du ikke syklet langs Fundin, et stort (regulert) vann, men der er det kun sti et langt stykke, tipper jeg du har syklet ned langs Orkla til Ålbussetra og videre forbi Såttålia (Setalsjølia) nedover Setaldalen mot Einunndalen før du snudde. Fin tur. Sykkelløpet Savalen-Oppdal går denne ruta. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.