Paracord Skrevet 23. august 2009 Skrevet 23. august 2009 Etter hvert som vi har hvert ute i marka jeg og min familie (5 personer), har jeg funnet ut at det å ha med seg et godt tau er noe av det viktige jeg pakker i sekken. Jeg har stort sett brukt vanlig nylontau, men etter litt bruk blir det fort slitt og egner seg egentlig ikke til dette formålet. Så jeg gikk til anskaffelse av paracord [url=http://www.paracord.no] og det har jeg hatt mye glede av. Både til oppsetting av pressening (Tarp), tørkesnor, teltsnøre osv. I tillegg lager ungene og jeg mye knuter med det (knutene er svært lette å få opp igjen). Så nå drar vi ikke på tur uten 3-4 bunter med paracord. Siter
t-nielsen Skrevet 23. august 2009 Skrevet 23. august 2009 Hm... Fikk det vel billig du da, siden det er du som driver firmaet Siter
Paracord Skrevet 23. august 2009 Forfatter Skrevet 23. august 2009 Jo da. Men jeg måtte til usa for å få tak i det og da fikk jeg i noe mere en jeg hadde bruk for selv, om noen hadde lyst å prøve det. websiden er hjemmesnekra Siter
REs Skrevet 23. august 2009 Skrevet 23. august 2009 En vanlig flaggline pleier for min del å dekke de fleste behov. En rimelig, sterk og grei snor som vanligvis leveres i 3mm eller 5mm x 20m. Siter
Join Skrevet 24. august 2009 Skrevet 24. august 2009 Her med 2x5 meter med 4mm Runlock, www.runlock.se. Et genialt tau som er enkelt å skjøte, lett, lett å bruke til bardunering osv pga løkkene. Kan brukes som vanlig "paracord" / tau, eller ved bruk av løkkene. Har også noen stumper som er litt tykkere som brukes til å feste ting på taket på bilen og mye annet. Anbefales Siter
jankj Skrevet 24. august 2009 Skrevet 24. august 2009 Bruker 4mm flettet line som selges under "båtutstyr" fra Biltema. Materiale ukjent, men tror det er nylon. Sterk nok for mine behov. Lett å knyte og knyte opp igjen. Akkurat passe kompromiss mellom stiv og myk til at det er smidig å jobbe med og ikke blir alt for mye krøll i sekken. Rent bortsett fra at Biltema alltid er tomme for MINST en av de tingene jeg skal ha, så selges denne lina i både tykkere og tynnere dimmensjoner. Siter
villmarkingen Skrevet 24. august 2009 Skrevet 24. august 2009 Sitat Bruker 4mm flettet line som selges under "båtutstyr" fra Biltema. Materiale ukjent, men tror det er nylon. Sterk nok for mine behov. Lett å knyte og knyte opp igjen. Akkurat passe kompromiss mellom stiv og myk til at det er smidig å jobbe med og ikke blir alt for mye krøll i sekken. Rent bortsett fra at Biltema alltid er tomme for MINST en av de tingene jeg skal ha, så selges denne lina i både tykkere og tynnere dimmensjoner. Akkurat som jeg skulle sagt det selv. bruker selv dette tauet. fornøyd sombare det Siter
Torgis Skrevet 24. august 2009 Skrevet 24. august 2009 Sitat Akkurat som jeg skulle sagt det selv. bruker selv dette tauet. fornøyd sombare det Jeg finner ikke helt typen, kan dere finne det og linke direkte? Siter
Fjellaben Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Denne feks: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=343&iItemId=85969 Siter
sarek_82 Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Om du søker på flaggline så kommer det opp 5mm hvertfall. Men går du innom en biltema butikk, så vil du finne flere str der. Siter
sarek_82 Skrevet 25. august 2009 Skrevet 25. august 2009 Hehe, var denne jeg mente også. Postet visst innlegget likt her.... Siter
Bare Friluftsliv Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Pussig hvor fort ordet billig kommer opp i tråder når det snakkes om utstyr i Norge!! Uansett. Paracord er kanonbra!! Er veldig glad for at det er blitt lett tilgjengelig i Norge. Takk til Paracord.no MVH Bengt-Are Siter
villmarkingen Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Kjenner ikke paracord, men hva gjør paracord til et bedre tau enn det fra feks biltema???? Siter
jankj Skrevet 2. september 2009 Skrevet 2. september 2009 Tviler ikke ett sekund på at paracord er kjempebra! Det er sikkert ikke uten grunn at det skrytes opp i skyene. Høy bruddstyrke, lett å jobbe med, man har mulighet til å splitte tauet i tynnere kordeler til småsurring og så videre og så videre. Skal ikke se bort fra at jeg kjøper en lengde og tester det ut. Men det går en liten fark i meg når noe utropes til MÅ-HA utstyr. Dette er sikkert bra, men nei, man må absolutt ikke ha dings/tau/klær av merke XYZ for å dra på tur. Mine erfaringer med flettet line fra for eksempel Biltema er at den er lett å jobbe med og mer enn sterk nok til mine beskjedne behov. At tauet er billig er ren bonus. Siter
Paracord Skrevet 6. september 2009 Forfatter Skrevet 6. september 2009 Prisen på paracord blir vel ca. den samme som med flagglinene du får kjøpt. Paracord kontra vanlig flettet line er jo smak og behag, men for min del mener jeg at paracord har en del fordeler som ikke flettet line har. Og det er de 7 innercordene som meget lett kan tas ut om man har behov for et tynt tau til feks. fiskeline eller trenger å reparere/sy på utsyr. Ifjor vinter, i mangel på fiskesene brukte jeg med stort hell innercorden og resultatet ble 2 fine øretter. En annen fordel er at paracord har en meget høy knutestyrke men samtidig er lett å få opp igjen. Men igjen går dette på hva man skal bruke tauet til og hva man er vant med fra før. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.