Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjelletikette


Marmolejo

Anbefalte innlegg

Både gode og dårlige jegere skyter de samme dyra i hjernen så gørra spruter ut. Forskjellen på en god og dårlig jeger er hvordan de takler nederlag.

Innlegget oser av fordommer og generell inkompetanse. På fjellet møter du ingen jegere som skyter i hjernen, jegerne som skyter i hjernen møter du i skjærgården. Reinen skytes i hjerte og lungeregionen, selen skytes i hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Innlegget oser av fordommer og generell inkompetanse. På fjellet møter du ingen jegere som skyter i hjernen, jegerne som skyter i hjernen møter du i skjærgården. Reinen skytes i hjerte og lungeregionen, selen skytes i hjernen.

post-1509-133474679161_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er følelsen av et fellesskap som gjør at man hilser på fremmede

Det er jeg helt enig i, og så tror jeg det også har med mengden folk å gjøre.

Jeg kan gå på en av byens virkelig populære fjelltopper en godværsdag midt i beste sesong og det er såvidt man nikker til hverandre. Fjellet kryr av folk. Jeg har lite eller ingenting til felles med mange av dem. De er kanskje ute og trener og følger mer med på puls og stoppeklokke enn på omgivelsene rundt og folk de møter. De har iallefall ikke tid til å stoppe og prate.

Så kan jeg gå samme turen utenom sesongen, i litt dårligere vær. Det er da langt færre folk på fjellet. Slår av en liten prat med de få jeg møter, kanskje slår vi oss ilag og går turen sammen. Jeg har kanskje mer til felles med disse. De er kanskje jevnlig på tur, akkurat som meg, og trenger kanskje ingen andre insentiver enn at det er deilig å gå i fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adler: Joda, du har rett i det med fellesskapet.Det er jo noe av det andre jeg tar opp. Og det er klart at vi motorsyklister hilser av de grunner du nevner, men like klart er at en som vil være en del av fellesskapet IKKE hilser om det står politi litt lenger frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adler: Joda, du har rett i det med fellesskapet.Det er jo noe av det andre jeg tar opp. Og det er klart at vi motorsyklister hilser av de grunner du nevner, men like klart er at en som vil være en del av fellesskapet IKKE hilser om det står politi litt lenger frem.

Vet ikke hvordan dere har det andre steder i landet, men her i Bergen hilser man UNDER styret hvis det er politi, olje/grus i svingen eller andre ting som gjør at jeg føler at den jeg hilser på skal være ekstra varsom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adler: Joda, du har rett i det med fellesskapet.Det er jo noe av det andre jeg tar opp. Og det er klart at vi motorsyklister hilser av de grunner du nevner, men like klart er at en som vil være en del av fellesskapet IKKE hilser om det står politi litt lenger frem.

Eit par andre årsaker og. Adler er så vidt innom det med at du sitt relativt utsett til på ein mc. Helsinga er ikkje berre for å varsle

om politi men også for andre faremoment. Eksempel bonde med traktor, sau, olje i vegen.

Med ein del mckilometer på baken så må eg diverre konstatere at dei fleste begrenser seg til å advare om politikontroll (har dog spart meg for store ekstrabidrag til statskassa nokre gonger...) og ikkje reelle farer.

Blant oss mcfolk sjølve er det forøvrig ein god del misforståelser om korleis helsinga skal praktiserast... :)http://www.bike.no/forum/thread.php?t=1671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.