Gå til innhold
  • Bli medlem

Padle Kjäringsjön - Uthussjön etc. - Rödsjön - Revsjøen


TomH

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er to som planlegger å padle en Ally kano med start i Kjäringsjön, fortsette de mange småsjøene (Uthussjön etc.) til Rödsjön.

Fra Rödsjön planlegger vi komme oss ned til Revsjøen (og fra Revsjøen ned i Femunden etterhvert) via vannene Raavdejaevrie og Linjetjärnen.

Er det noen som har erfaring med bæring/padling på strekningen Rödsjön - Revsjøen? Er det ok å ta seg frem denne ruten?

Hilsen

Tom Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Strekninga fra Kärringsjön til Rogen via alle småvannene bl.a Uthussjön og Rödsjön er flott. Det er bare korte bæringer mellom vannene, men en må følge med på kartet hele veien, det er fort gjort å padle feil i den "labyrinten" alle disse vannene er. Rogen kan være litt ekkel å padle hvis det er vind, spesiellt rundt Kläppnesset. I sommer blåste det såpass at vi valgte å bære kanoen på land istedet for å runde Kläppnesset... Turen opp Reva til Revsjøen er kjempefin, det er greit å følge med på kartet her også så en ikke padler feil. En liten kobberfarget spinner etter kanoen er å anbefale på denne strekningen, da er det store muligheter for å få harr til middag. Ruta deres er en drømmetur, kjenner at jeg er missunnelig nå :)

Kan også anbefale deg å sjekke ut www.svartkjelen.com, Anders har noen fine fortellinger der fra Femundsmarka, blant annet noen padleturer med utgangspunkt i Kärringsjön.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Fra Rödsjön planlegger vi komme oss ned til Revsjøen (og fra Revsjøen ned i Femunden etterhvert) via vannene Raavdejaevrie og Linjetjärnen. ..

Jeg ville satset på å padle Rogen fram for å gå over Raavdejaevrie og Linjetjärn. Tror dere knapt vil få satt Allyen på vannet på denne strekningen. Tviler på at bekken ned fra Linjetjärn er padlbar. Jeg har ikke gått denne strekningen (men jeg har bært Allyen opp fra Rödsjöen til Dalstenshåen). Følger dere stien hele veien til Reva går det enklere. Terrenget er tungt å gå i. Men ønsker dere en tur med litt utfordringer er dette sikkert en fin rute. Dere bør ikke gå glipp av padlingen på Reva, den er en av Femundsmarkas fineste padleturer.

post-3635-13347464449_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi er to som planlegger å padle en Ally kano med start i Kjäringsjön, fortsette de mange småsjøene (Uthussjön etc.) til Rödsjön.

Fra Rödsjön planlegger vi komme oss ned til Revsjøen (og fra Revsjøen ned i Femunden etterhvert) via vannene Raavdejaevrie og Linjetjärnen.

Er det noen som har erfaring med bæring/padling på strekningen Rödsjön - Revsjøen? Er det ok å ta seg frem denne ruten?

Hilsen

Tom Hansen

Gjorde denne turen for noen år siden. Det var en flott tur. Dere finner litt om turen hviS dere følger denne linken:

http://steinm.blogspot.com/2009/08/karingsjen.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene!

Vi får se hvordan stemningen og været er når vi har padlet et stykke på Rödsjön. Enten bærer og padler vi oss vei via Linjetjernen etc. ned til Revsjøen/Reva eller så tusler vi stien ned til Reva.

Gleder meg til å komme ut i marka nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.