Coupe Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 Har søkt på nett uten hell, noen som vet hvem som selger slikt? Siter
4x4 Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 trur biltema solgte før. Dei der bærplukkerene Siter
inge69 Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 på jernia.no finner man bærplukkere. Ellers tror jeg Clas Ohlson har noe. Siter
Hubroen Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Kjøpte en i høst på Felleskjøpet, de har også et grei rensesystem for bær hvor man bruker støvsugeren til å fjerne blader og annet løst rask. Siter
runegutt123 Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Litt OT. Bærplukkere for menn, i maskuline farger og design, ville muligens være et funn. Gjerne merkevare. Tror absolutt det ville være mulig å selge Weber bærplukker, eller MSR plukke og rensesystem, Siter
Hubroen Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Håper at det snart er en i titan på markede. Siter
Coupe Skrevet 18. august 2009 Forfatter Skrevet 18. august 2009 Og med integrert lykt å varmetråder i håndtaket Siter
Boblen Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Kjøpte bærplukker og rensebrett på Rema for et par uker siden. Plukkeren har metalltinner som jeg synes er best og den fungerer fint. Plukket to bøtter blåbær og en bøtte krekling i helga Siter
krølltopp Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Sitat Kjøpte bærplukker og rensebrett på Rema for et par uker siden. Plukkeren har metalltinner som jeg synes er best og den fungerer fint. Plukket to bøtter blåbær og en bøtte krekling i helga Hva bruker du krekling til? Er ikke den litt smakløs...? Siter
Boblen Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Det er riktig at det er lite smak på kreklingen ved vanlig safting. Råsaft av krekling er imidlertid smaksrik og full av antioksidanter og andre godsaker. Oppskrift: 1 bøtte bær (10 liters bøtte) 2 1/2 liter vann 1 pakke sitronsyre 450 g sukker pr. liter Bæra males i matmølle og helles tilbake i bøtte og blandes med vann. Rør i sitronsyre. Skal stå kjølig i to døgn (gjerne røre om av og til). Massen siles opp så den blir fri for rusk og rask (bruk silpose). 450 g sukker røres i pr. liter til sukkeret er oppløst. Alt er kaldt (skal ikke kokes). Fylles på flasker. Ellers kan man blande blåbær og krekling hvis man safter på vanlig måte for å få en mer smaksrik saft. Krekling er også god å sette opp vin av (kreklingvinen Nordkapp fås kjøpt på polet). Ut og plukk Siter
kenny28 Skrevet 10. mars 2010 Skrevet 10. mars 2010 Noen som vet hvor en får tak i bærplukker nå ? Ikke det at det er bær akkurat nå da Siter
Bøygen Skrevet 10. mars 2010 Skrevet 10. mars 2010 Evt kan man sette kreklingen på sprit en stund, sammen med litt sukker. Har ikke noen nøyaktig oppskrift, men det resultatet jeg har smakt ble riktig bra. Siter
Coupe Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Skrevet 10. mars 2010 Sitat Noen som vet hvor en får tak i bærplukker nå ? Ikke det at det er bær akkurat nå da Fikk tak i det på Jernia, Siter
+Kaldenord Skrevet 10. mars 2010 Skrevet 10. mars 2010 Felleskjøpet burde ha selv på denne tiden av året, men bør nok kanskje ta en telefon først, da de ofte pakker vekk sesongvarer utenfor sesongen. Ikke alle utsalgsstedene har sesongvarer like tilgjengelig når de er pakket bort. Siter
gremlin Skrevet 10. mars 2010 Skrevet 10. mars 2010 Krekling er grei til "husholdningssaft".......(og du får jo kjøpt likør lagd av krekling på polet. Pan tror jeg den heter) krekling er veldig god på fjelltur når du er tørst, plukk en neve i ny og ne!! bærplukkere får du mange steder som flere har vært inne på, men det er jo ikke akkurat sesong for bærplukking nå - så de er nok ikke hyllevare..... Rema, Coop, europris, felleskjøpet, ica, clas ohlsson, etc pleier å ha slikt om høsten. Siter
Rune75 Skrevet 11. mars 2010 Skrevet 11. mars 2010 kjøpte mine to bærplukkere på rema 1ooo i høsten 2009 etter at jeg mistet de eg kjøpte på europris et par år tidligere Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.