janegil Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 Jeg har bøyd stenger i vårt Bergans Fjell Camp telt. Ikke bare fordi jeg er klønete, stengene er for spinkle til et så stort telt. Hva finnes av gode alternative leverandører av teltstenger? Siter
krokavatnet Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 Easton og DAC er vel dei beste, men eg kjøpte stenger frå Helsport til mitt Hillebergtelt etter at begge stengene var knekt. Det finst sikkert betre alternativ enn det Helsport har og eg kunne sjølvsagt kjøpt nye frå Hilleberg. Likevel valde eg Helsport sine då deira prisar var gode - i tillegg var servicen deira god (det gjekk ikkje mange dagar etter at eg hadde sendt dei ein e-post før stengene kom med posten). Stengene har fungert fint til no - både sommar og vinter. Siter
REs Skrevet 9. august 2009 Skrevet 9. august 2009 Ellers går det å kontakte et firma som leverer aluminiumsprofiler. De har som regel rør i den dimensjonen du måtte ønske. Noen av dem kan også krympe stengene i enden slik at de kan settes sammen. Hydro Aluminium, Ryfylke aluminium, Abbas etc. eller du kan stikke innom en lokal blikkenslager. De er ofte både flinke og billige og interesserte i å hjelpe deg. Siter
Tor-Kjell Skrevet 9. august 2009 Skrevet 9. august 2009 Husk at selv om stengene er bare litt bøyd kan de fungere helt utmerket allikevel. Siter
GHalvorsen Skrevet 9. august 2009 Skrevet 9. august 2009 Støtter forslaget med Easton og Dac. Helsport har visst noen nye stenger hvor strikken skal tåle kulde bedre, men har ikke prøvd. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.