Þróndeimr Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Ble desverre ingen topptur på meg her, men gikk opp på en snarvisit til Sulitjelmaisen ved Fauske for noen uker siden. En del fine fjell der som kanskje bestiges snart! Dette er bare en kort og enkel gåtur fra Lomihytta opp til breen. Utsikt mot fjellene fra Storelv-vatnet. Vardetoppen (1 822m) Vardetoppen til venstre, 1 690m fjell til høyre. Skumle bresprekker. 1690m på topp til venstre, 1546 på topp til høyre. Fra venstre: Knekten (1711m), Dama (1781m) og Suliskongen (1908m), Nord Norges nest høyeste fjell. Sikkert en veldig fin dagstur å ta de trillingene tenker jeg! Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 1 Siter
Odin Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 Flotte bilder Dette er et knallfint område. Snudde på Stortoppen for 2 år siden, grunnen tåke. Har ikke vært tilbake enda. Men kommer en dag. Er du fra Salten? Siter
Þróndeimr Skrevet 13. august 2009 Forfatter Skrevet 13. august 2009 Sitat Flotte bilder Dette er et knallfint område. Snudde på Stortoppen for 2 år siden, grunnen tåke. Har ikke vært tilbake enda. Men kommer en dag. Er du fra Salten? Nei, fra Trøndelag, men tok en avstikker til Sulitjelma da jeg kjørte nordåver en tur i sommer! Blir vel topptur på en eller flere av de toppene en dag tenker jeg! Siter
TL Skrevet 13. august 2009 Skrevet 13. august 2009 Nydelige bilder fra et storslått fjellområde som jeg har til gode å besøke. Jeg tror ikke jeg tar mye feil hvis jeg hevder at dette fjellmassivet kan ses fra Bodø sentrum. (Det kan i hvert fall ses fra Bodøsjøen.) Siter
Dag G - Evje Skrevet 14. august 2009 Skrevet 14. august 2009 Flott natur og bilder. Reisdyrbildene var helmax. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.