Atomsilda Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Har nå fått melding fra Mayhassen at han nå har KOMPLETT samling! Han har i dag gått Styggedalstraversen inkludert Storen UTEN SIKRING. Jeg har vært med på mange av hans turer og vil overbringe denne gladmeldingen til de på Fjellforum som er opptatt av det....og det er jo noen. Vi som går på disse kvasse eggene vet hva slags prestasjon som ligger bak dette....å ta ALLE TOPPPENE USIKRET!!! Selv mener jeg det er galskap, men han er nå spesiell Mayhassen da. En del av oss har sett han...både på tørt føre og vått føre! En ting er å være flink i klatreveggen inne i en trygg hall.....men ute blant tindene er det noe anderledes...for å si det mildt! En ting er sikkert...jeg prøver ikke å gjenta bedriften. Jeg er usikker på om jeg har "guts" nok til å ferdes på de spenstigste klatreturene MED tau... Grubler på det ofte! Nå kan iallefall Mayhassen konsentrere seg om spenstige turer MED tau!. Igjen gratulerer! Siter
claav Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Grattis! Håper du legger ut rapport så fort som mulig om hvordan Storen er uten tau! Siter
jarmol Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Det var jo staseleg. Gratulerar med det, Mayhassen! Imponerande å ha guts nok til å ta alle toppane usikra, men eg vil no be alle potensielle etterfølgjarar om å tenke seg om to gonger før dei set i gang Siter
Marmolejo Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 [...]Selv mener jeg det er galskap[...] Enig. Mayhassen er en artig type og det er hyggelig at han har bægga Storen m.v. Selv om friklatring måtte passe ham er det ingen eksempel til etterfølgelse. Dette kan aldri sies for ofte. Siter
kryk Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Gratulerer til Mayhassen! Det har vært mange velskrevne og gode turrapporter, og moro og følge med på mye av det. Siter
Bjørn-Even Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Gratulerer til mayhassen gleder meg som en unge til rapporten! hadde jo en magefølelse som sa meg at denne turen blir bare blåbær for en hardhaus som mayhassen Siter
Vandrefalk Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 Har ikke noe forhold til 2k-samling, men har jo lest noen rapporter innpå her.. Mayhassen fremstår i mine øyne som en skikkelig kar, som jeg gratulerer hjerteligst med å ha lyktes i å nå sine mål! Neste må vel bli et prosjekt her oppi Nord-Norge? Ikke noen kø på toppene her... Siter
E.R. Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 Har ikke noe forhold til 2k-samling, men har jo lest noen rapporter innpå her.. Mayhassen fremstår i mine øyne som en skikkelig kar, som jeg gratulerer hjerteligst med å ha lyktes i å nå sine mål! Neste må vel bli et prosjekt her oppi Nord-Norge? Ikke noen kø på toppene her... Toppene i nord er fine, ja. Delvis fordi man slipper kø, men mest fordi utsikten gjerne er kongelig. Men hvordan rangerer man dem i et større prosjekt ala 2k-listen? Hvor lang ville for eksempel listen over nordnorske PF1000-topper bli? On topic: Gratulerer, Mayhassen. -- E.R. Siter
Marcus Skrevet 8. august 2009 Skrevet 8. august 2009 Toppene i nord er fine, ja. Delvis fordi man slipper kø, men mest fordi utsikten gjerne er kongelig. Men hvordan rangerer man dem i et større prosjekt ala 2k-listen? Hvor lang ville for eksempel listen over nordnorske PF1000-topper bli? Nøyaktig 60 topper: http://www.ii.uib.no/~petter/mountains/Norway/norway_major_norsk.html Til sammenligning er det bare to topper i Jotunheimen som oppfyller det kriteriet. Så dette var barnemat, Mayhassen Siter
oyvindbr Skrevet 10. august 2009 Skrevet 10. august 2009 Gratulerer fra meg også! Synes dette er vel fortjent jeg. Bildet til Atomsilda er fra turen da jeg ble kjent med Mayhassen. Det var en hyggelig tur med trivelig turfølge! Har hele tida etterpå ønsket at han skulle klare det! Siter
Mayhassen Skrevet 10. august 2009 Skrevet 10. august 2009 Takk for alle gratulasjoner! Det kommer en rapport om en stund, må komme ned fra fjellet igjen først (sjekker yr.no på biblioteket i Lom). Har også fullført min første travers med tau, veldig morro Hilsen en ikke-eks-tinderangler Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.