Gå til innhold
  • Bli medlem

pakkramme???

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei jeg lurer på om noen har erfaring med å bruke pakkramme uten sekk??

Jeg er så inderlig lei av at uannsett hva jeg skall ha opp avsekken så ligger det nederst og jeg må dermed ut med nesten alt. Det er jo tross alt veldig begrenset hvor mange ting som kan ligge øverst og de aller fleste sekker er høye og smale!!!

Min filosofi er derfor å pakke alt i forskjellige stoff eller mesh poser og feste det godt med remmer eller strikk til pakkrammen og ha et solid regntrekk utenpå alt. Da kan man bare løfte av regntrekket og løsne den posen man trenger. enkelt og greit. og regntrekket vill fange opp eventuelle ting som mot formodning skulle falle av.

Dette tror jeg vill føre til at mann klarer å ha bedre orden på utstyret og lettere finner fram til de tingene mann trenger og slipper å ta alt ut av sekken i vått vær og vind!!

Har noen erfaring med dette???

Eventuelt argumenter for og imot så hiv dere over tastaturet og skriv!!

Annonse
Skrevet

Det finnes jo sekker (både dagsturseker og store sekker) som har glidelås langs siden, slik at du kan åpne den som en bag/koffert og nå fram til det som ligger underst!

Skrevet

Jeg har en sånn sekk som Julia beskriver. Synes det er en fryktelig bra løsning. Sekken heter Bergans Rondane 85 liter

Etter flere år med fryktelig dårlig behandling er den like hel. Den har blirr pælmet omkring av spanske bagasjelempere og vært surret fast til muldyr i Andes. Ingenting nytter, sekken går rett og slett ikke i stykker. Glidelåsen er kraftige saker!

Praktisk og greit er det også. Man kommer til alt man har i sekken uten å måtte pakke ut stæshet.

Tror jeg ga omtrent 1500 for den på Torshov Sport

.

Skrevet
Jeg har en sånn sekk som Julia beskriver. Synes det er en fryktelig bra løsning. Sekken heter Bergans Rondane 85 liter

Etter flere år med fryktelig dårlig behandling er den like hel. Den har blirr pælmet omkring av spanske bagasjelempere og vært surret fast til muldyr i Andes. Ingenting nytter, sekken går rett og slett ikke i stykker. Glidelåsen er kraftige saker!

Ikke at jeg ikke tror hva panda sier, men min egen erfaring er helt motsatt. Hadde også en grønn Bergans Rondane 85 liter, hvor stort sett alt gikk galt. Sømmene røk flere steder, glidelåser røk, glidelåshemper datt av, (var til reparasjon, gratis, 2 ganger) til slutt (i sommer) gikk en søm slik at bæreramma inni ryggen kom ut. Da var tålmodigheten min slutt, jeg ringte Bergans, og jeg fikk en splitter ny Trollhetta 95l som erstatning. Får håpe den fungerer bedre..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.