eiva Skrevet 4. august 2009 Skrevet 4. august 2009 Jeg hadde tenkt å gjøre meg kjent i området sør for Gaustadtoppen. Jeg skal kjøre E134 fra Oslo og har bare mulighet til å overnatte et døgn. Dvs. at jeg ankommer på ettermiddagen og kjører igjen på formiddagen neste dag. Jeg vet at det er litt knapp tid, men jeg gidder ikke å slå opp teltet på Haukeli en gang til Er det noen som har tips til parkering og turmål i området? På tilbake turen har jeg bedre tid, og har muligens tid til 2 og 3 overnattinger. Jeg er spesielt på jakt etter områder for landskapsfotografering. Jeg er veldig glad i grenselandet mellom skog og fjell, og gjerne med et vann alt kan speile seg i Siter
snilen Skrevet 5. august 2009 Skrevet 5. august 2009 Bonsnos er en artig topprygg som ligger sørvest for Gaustatoppen. Et flott fotomotiv der du har skogområder nedenfor. Grei adkomst fra Tuddal. Siter
eiva Skrevet 6. august 2009 Forfatter Skrevet 6. august 2009 Takk for tipset! Jeg regner med at parkering i området er uproblematisk? Siter
Lars M Skrevet 7. august 2009 Skrevet 7. august 2009 Jeg kan bekræfte, at Bonsnos er en morsom lille top, hvor man kommer ind og ser Gausta fra "bagsiden" på ganske nært hold. Jeg var der i 1995. Jeg havde været en uge på Kvitåvatn med en dansk orienteringsklub og ville bruge nogle timer for mig selv, inden jeg fortsatte på familiebesøg på Kongsberg. Da jeg kørte fra Tuddal indover Bondalen, havde jeg følelsen af, at jeg bevægede mig langt væk fra det moderne hektiske storbyliv. Jeg husker ikke præcis, hvor jeg parkerede, men der var ingen problemer med at finde parkeringsplads. Jeg tror bare, jeg parkerede ved starten af en sti, som gik opover i skoven i rigtig retning. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.