Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk, Helsport og Lowe Alpine


ILs

Anbefalte innlegg

(hei!) Om dere måtte velge mellom en Helsport Bifrost 55l fra 2008 (1299,-) og en eldre modell av Lowe Alpine Alpamayo 60l + 15l fra 2002 (1499,-), hva ville dere ha gått for?

Sekken skal brukes til lange utenlandsturer, stortsett i urbant miljø, men med overnatting i telt.

Det er forresten også en Lundhaugs V8 (1099,-). Kan den være et alternativ?

Alle bortsett fra én eskpeditør i butikken, mente at jeg burde velge Lowe Alpine.

Hva synes dere om Helsport som et merke og om produktene deres gjerne etter type (sekk, sovepose, telt)?

Takk på forhånd :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg ville ha prøvd de forskjellige sekkene med vekt og volum i for deretter å ha bestemt meg. Ting som egenvekt på sekk, rygglengder, bærekomfort o.s.v. er viktig.

En ting jeg stusset på var derimot hvor du får tak i en Lundhags V8 til den prisen du oppgir? Og hvilken størrelse er det her snakk om (75 l. eller 60 l. (damemodell))?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instinktene mine roper Alpamayo, men det er forutsatt at den sitter godt på ryggen din. Det jeg har sett av Helsport-sekker virker litt spinkelt, og jeg ville generelt klassifisert dem som et par hakk under Bergans. Og Bergans er igjen et par hakk under Lowe Alpine. Men dette er synsing i mitt hode, og jeg har ikke prøvd hverken din rygg eller noen av disse spesifikke sekkene. (Men jeg har enda ikke klart å slite ut min Alpamayo 80+20 fra 1994...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.