gaardern Skrevet 24. juli 2009 Skrevet 24. juli 2009 Noen som vet om det går sti fra Åkersætra til Halgutusveen i Hedmark? Ser ingen ruter der på turistforeningen... http://turistforeningen.no/location.php?lo_id=NO_hedem&fo_id=6291 Siter
Trango Skrevet 24. juli 2009 Skrevet 24. juli 2009 Det er nok ingen merket sti som går direkte. Du må uansett krysse Åsta. Hvis du ikke vil bade så må du ned til Bjønnåsen for å finne bro. Det finnes et utall med stier i området men få av dem er merket. Jeg har fartet rundt der siden jeg var en liten gutt. Har faktisk aldri vært på Halgutusveen. Ligger i feil kommune utfra jaktkortet serru. Men turen er grei hvis du går langs vei fram til Bringbusetra og tar stien opp til Halgutusveen derfra. Alternativt hvis man klarer å krysse Åsta og Øyongsåa og deretter krysser veien gjennom hyttefeltet ved Stalsbergslia og kommer seg bort til området ved Godbakktjennet, så kommer du på stien som går videre ned til Halgutusveen. Men som sagt er det en drøss med stier og noen veier i området så da vil jeg anbefale gode kart og kompass hvis du ikke er lokalkjent. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.