Marmolejo Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hva vil dere anbefale som den ideelle langtursykkel, typisk til en Norge på langs tur? Jeg er keen på en kjøpe en "ferdig" sykkel og ikke bygge den selv. Den må ha stiv gaffel og mulighet til å ha rack på fronthjulet. Prisklassen: helst ikke over kr. 10.000,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveink Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Øverst på ønskelista mi før NPL-turen min i sommar var Nakamura Nitro Advance, men eg endte opp med å kjøpa ein gammal DBS Intruder på den lokale bruktbutikken/søppelfyllinga for 150 kr. Den monterte eg Fulcrum Racing 7 hjul på og carbongaffel, og den fungerte veldig bra. Men sidan du ikkje er så interessert i å bygga han sjølv, så ville eg gått for ein hybridsykkel eller ein rimelig landevegssykkel. Helst med trippel krank, viss du skal ha mykje bagasje med deg. Eg syns det er viktig med ein sykkel som trillar godt, og som ikkje blir for tung oppover. Men er du i god form og har god tid, så er det kanskje ikkje så viktig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyngve Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Det største problemet med standardiserte sykler som selges i vanlige butikker er underdimensjonerte felger og eiker. Har møtt flere syklister med brist i felg og ødelagte eiker. Men de fleste av disse har tatt all vekta bak, og syklet uten frontvesker slik at det blir ekstra stor belastning på bakdekket.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bri Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Sykla NPL nå i sommer på en Nakamura summit Advance, terrengsykkel. Va heilt topp. Hadde bagasjen bak i sidevesker, og en liten framme. De andre jeg syklet med hadde hybridsykler, Nakamura Nitro og Velotech. Jeg rant utrulig nok ifra de begge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fred Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Av hybrider lager jo Nakamura en versjon av Nitro Advance med skivebremser (Hayes Stroker Ryde) og et ganske så stivt hjulsett. Den går til 8000,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vims Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hugs at du skal sitte mange timar på sykkelen. Det er derfor viktig at han er godt tilpassa kroppen din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rotvelt Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Sjølv ønskjer eg meg ein skikkeleg touringsykkel: ramme som er eigna til å montera bagasjeberarar på, terrengsykkelkomponentar og landevegsstyre. Surly Long Haul Trucker finst å få ferdig bygd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marmolejo Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Takk for innspill. Favoritten akkurat nå er Marin Muirwood. Den har stålramme, vanlige bremser og ser ut til å være passe solid. Den norske importøren har den ikke inne men den er å få kjøpt i Sverige. http://www.cykelnetto.com/shop/?artnr=BM-307972&cat_id=1471 Det er poeng med sånne sykler at de er lette å reparere og/eller at det er lett å få tak i deler til den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Sjølv ønskjer eg meg ein skikkeleg touringsykkel: ramme som er eigna til å montera bagasjeberarar på, terrengsykkelkomponentar og landevegsstyre. Surly Long Haul Trucker finst å få ferdig bygd. Cyclecomponents (klikk på navnet) i Sverige frakter etter sigende tollfritt over hele Skandinavia ..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rotvelt Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Det stemmer. Eg har handla der mange gonger – nesten alltid med gode erfaringar. Prisane er stort sett greie. Godt utval har dei også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.