Danish Skrevet 21. juli 2009 Skrevet 21. juli 2009 Hallois! Skal avgårde til Femundsmarka i neste uke og har valgt Kjærringsjøen som startsted. Jeg har hørt at det ligger en hytte/turistinfo rett ved vannet, med en brygge og vannkanal som fører ut i Kjærringsjøen. Er det noen som kjenner seg igjen? I så fall, hvilken vei med bil er lettest å ta frem, er det f.eks skiltet ned til huset? Takker for svar! Siter
Kjellis Skrevet 21. juli 2009 Skrevet 21. juli 2009 Ved Kjerringsjøen er det en gård, der bor Per Roger Wiberg som er oppsynsmann i Rogens Naturreservat. Der kan du få info og kjøpe fiskekort. Det er en brygge og en vannkanal som fører ut i Kjerringsjøen så det stemmer. Vi startet vår tur fra Kjerringsjøen i sommer og da kjørte vi via Røros til Funäsdalen, etter et stykke er det bare å ta av mot Tännäs og der er det skilta Rogen Naturreservat etter det jeg mener å huske, eller var det Kjerringsjøen? Det var ca 2 timers kjøring fra Røros til Kjerringsjøen. Lurt å merke seg er at det selges fiskekort ved Tännäs Fiskecentrum i Tännäs også, han var også velvillig til å komme med info. Kjerringsjøen er et flott utgangspunkt, det var ikke siste gangen vi starta turen der Siter
Danish Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Skrevet 21. juli 2009 Takk for svar! Var det forresten tung bæring ned til Rogen? Noen tips? Siter
Kjellis Skrevet 21. juli 2009 Skrevet 21. juli 2009 Vi tok kjappeste vei fra Kjerringsjøen til Rogen og det var rimelig greie bæringer. Etter å ha padlet Kjerringsjøen bar vi over til håen, som er et lite tjern, derfra fulgte vi bekken ned til Rogen. Den var grei å følge, det var noen korte bæringer. Mener vi brukte 2-3 timer på turen ned til Rogen. Jeg kan anbefale deg å kjøpe det svenske turkartet over Rogen, tror det heter Z59-Rogen, Det dekker hele området og helt ned til Femunden. Siter
Danish Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Skrevet 21. juli 2009 Takker for infoen! Har blitt litt panikkpreget planlegging de siste dagene, første tur, så du kom med uvurderlig info der. Fjellforum er plassen, vettu! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.