Gå til innhold
  • Bli medlem

Komplett liste over 2000 metringene


Anbefalte innlegg

Annonse

Kommer noen tilføyelser og 1-2 fratrekk i Norges fjelltopper over 2000 meter Ver. II.

Vi måler i ny og ne. Men jeg er redd 100,00% riktig liste med p.f. 10 meter får vi ikke på lang tid ennå.

For øvrig er det en kjempejobb tinderanglerne har gjort, og et meget nyttig dokument med tilhørende informasjon.

-------------------------------------------

Jeg kan jo ta noen som vi mener skal ut:

-Tverråtinden Vestre, topp 19.1 2288 moh. Denne har IKKE 10m p.f.

-Visbreatinden N2. Nye lasermålinger gir den en p.f. rundt 9,4-9,6 m

-Sokse Ø2. Tror Tinderanglerne brukte lasermålinger som jeg gjorde i lag med Turid som grunnlag. Skaret er fylt med evig snø på 6-7 meter og det er ikke 100% sikkert at p.f. på vel 10 meter målt nedenfor snøfonna er sikker. Vi velger derfor ikke å ta med den.

-Høgvagltinden Søre målte vi til ca. 10 meter sammen med Tinderanglerne 10.12.2008. Med laser, men for mye snø og for kaldt til å gjennomføre sikre målinger. Anser derfor selv denne som meget usikker.

Men vi har målt inn noen andre nye så langt i år, herunder en del overraskelser.

Tipper foreløpig liste ender på ca. 370 topper. Uten Jan Mayen og med fratrekk nevnt ovenfor. Men sikker er jeg langt fra. 10 meter er ikke mye, og det er flere steder det burde måles for sikkerhetsskyld. Skal en tur ut i morgen og trimme litt og måle litt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et bra og utfyllende svar som vanlig!

Jeg og synes tinderanglerne har gjort et enormt bra arbeid som mange inkludert meg selv trekker stor nytte av! Alt blir mye enklere og mye mer motiverende når man har lister og bøker slik at man får satt ting litt i system. For min del er det vell en mye omtalt bok som er grunnen til at jeg svetter og trasker over topper jeg ellers aldri hadde kommet til å besøkt :lol: Det er vell bare en ting å si: keep up the good work!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.