marmotta Skrevet 18. juli 2009 Skrevet 18. juli 2009 I morgon bestämmer jag om det blir en Norge-resa iår. Jag har redan varit i Skottland (11 dagar) och Pyreneerena (15 dagar) och siktar på Schweiz i sensommaren. Jag har varit på de flesta intressanta ställen i Sydnorge, kvar är egentligen bara Hardangervidda (även om jag rundat Jøkulen). Turidé I: Haukeliseter- Hellevassbu-Middalsbu-Litlos-Torehytten-Stavali-Viveli-Liseth-Rembesdalseter-Finse Förhoppningen är att undvika de allra flackaste delarna. Tiden har jag inte så mkt begrepp om, 7-10 dar, kanske. Jag skulle starta, säg, tisdag 28/7, eller söndag 26/7 Stuglägena anger bara färdvägen, jag sover självklart i tält. Turidé II: Tåg till Bjorli. Asbjørnsdalen upp i Reinheimen (gjort förut) , utan stig österut förbi Krukketjønna mot Loralia (känd sen tidigare), Nysætri, Skjåk, Lundadalen, Nørdstedalseter, över Liabreen eller förbi Skålavatnet (går bäckarna att korsa?) till Turtagrø och sen nån sväng i Jotunheimen. I är förstås enklast, lättare kommunikationer, en enda karta osv. SYnpunkter? Siter
marmotta Skrevet 18. juli 2009 Forfatter Skrevet 18. juli 2009 I morgon bestämmer jag om det blir en Norge-resa iår. Jag har redan varit i Skottland (11 dagar) och Pyreneerena (15 dagar) och siktar på Schweiz i sensommaren. Jag har varit på de flesta intressanta ställen i Sydnorge, kvar är egentligen bara Hardangervidda (även om jag rundat Jøkulen). Turidé I: Haukeliseter- Hellevassbu-Middalsbu-Litlos-Torehytten-Stavali-Viveli-Liseth-Rembesdalseter-Finse SYnpunkter? http://www.ekolin.se/album/2003/Hardangervidda/html_normal/1403.html Jag inser att jag måste ställa frågan mer konkret. Detta är från den första sträckan, Haukeliseter-Hellevassbu. Om jag på en vandring möter en bro som ser ut såhär så betyder det att jag inte kommer vidare och att hela turen är förstörd. Så det är viktigt att veta om detta är vad som väntar mig idag. Någon som vet? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.