Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgon bestämmer jag om det blir en Norge-resa iår. Jag har redan varit i Skottland (11 dagar) och Pyreneerena

(15 dagar) och siktar på Schweiz i sensommaren.

Jag har varit på de flesta intressanta ställen i Sydnorge, kvar är egentligen bara Hardangervidda (även om jag rundat Jøkulen).

Turidé I:

Haukeliseter- Hellevassbu-Middalsbu-Litlos-Torehytten-Stavali-Viveli-Liseth-Rembesdalseter-Finse

Förhoppningen är att undvika de allra flackaste delarna. Tiden har jag inte så mkt begrepp om, 7-10 dar, kanske.

Jag skulle starta, säg, tisdag 28/7, eller söndag 26/7

Stuglägena anger bara färdvägen, jag sover självklart i tält.

Turidé II: Tåg till Bjorli. Asbjørnsdalen upp i Reinheimen (gjort förut) , utan stig österut förbi Krukketjønna

mot Loralia (känd sen tidigare), Nysætri, Skjåk, Lundadalen, Nørdstedalseter, över Liabreen eller förbi Skålavatnet (går bäckarna att korsa?)

till Turtagrø och sen nån sväng i Jotunheimen.

I är förstås enklast, lättare kommunikationer, en enda karta osv.

SYnpunkter?

Annonse
Skrevet
I morgon bestämmer jag om det blir en Norge-resa iår. Jag har redan varit i Skottland (11 dagar) och Pyreneerena

(15 dagar) och siktar på Schweiz i sensommaren.

Jag har varit på de flesta intressanta ställen i Sydnorge, kvar är egentligen bara Hardangervidda (även om jag rundat Jøkulen).

Turidé I:

Haukeliseter- Hellevassbu-Middalsbu-Litlos-Torehytten-Stavali-Viveli-Liseth-Rembesdalseter-Finse

SYnpunkter?

http://www.ekolin.se/album/2003/Hardangervidda/html_normal/1403.html

Jag inser att jag måste ställa frågan mer konkret. Detta är från den första sträckan, Haukeliseter-Hellevassbu.

Om jag på en vandring möter en bro som ser ut såhär så betyder det att jag inte kommer vidare och att

hela turen är förstörd. Så det är viktigt att veta om detta är vad som väntar mig idag. Någon som vet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.